کد خبر: 913329
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
گلایه‌ها از بی‌مهری به آثار شهید چمران در سالگرد شهادت نماینده امام
مهدی چمران به تازگی در نشست خبری مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران، از بدقولی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در چاپ نکردن آثار شهید چمران انتقاد کرد...
محمد صادقی
در آستانه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران از بی‌مهری نهاد‌های مسئول نسبت به آثار مکتوب این شهید انتقاد شد.
مهدی چمران به تازگی در نشست خبری مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران، از بدقولی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در چاپ نکردن آثار شهید چمران انتقاد کرده و گفت: آثار مختلفی از شهید چمران به زبان فارسی منتشر شده است، اما هدف‌مان انتشار این آثار به زبان عربی است و در این باره مذاکرات بسیاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشته‌ایم و هر بار به نتیجه می‌رسیم و بعد‌ها این قول به فراموشی سپرده می‌شود. علاقه‌مندیم تا آثار شهید چمران را به زبان عربی و انگلیسی منتشر کنیم، البته بخش خصوصی و به صورت خودکار در کشور‌های مختلف این آثار را منتشر کرده‌اند، اما هدف‌مان این است که آن را خودمان منتشر کنیم. عدم انتشار آثار شهید چمران، تنها بخشی از بی‌مهری‌هایی است که نهاد‌های فرهنگی نسبت به شهید چمران داشته‌اند. وقتی فیلم سینمایی «چ» ساخته شد، زمزمه تولید آثار تصویری دیگری درباره زندگی شهید چمران مطرح شد. مهم‌ترین خبر نیز تولید سریال شهید چمران بود که در قالب ساخت مجموعه سریالی از زندگی سرداران شهید دوران دفاع مقدس، قرار بود تولید شود.
جلیل سامان یکی از کارگردانان موفق تلویزیون وظیفه ساخت این سریال را بر عهده گرفت و حتی عنوان شد که سامان برای اینکه در مرحله نگارش فیلمنامه تحت تاثیر فیلم «چ» حاتمی‌کیا قرار نگیرد، اصلاً آن فیلم را نگاه نمی‌کند. سریال «شهید چمران» قرار بود به عنوان یک سریال الف. ویژه و در ۵۰ قسمت ساخته شود ولی با وجود اینکه سامان به سرعت کار نگارش فیلمنامه را جلو می‌برد، خبری از ساخت سریال نشد و در نهایت مسعود ردایی تهیه کننده کار نیز از همکاری با این مجموعه کنار کشید. سال گذشته اعلام شد صداوسیما خواستار تولید این سریال در ۴۵ قسمت است و این موضوع باعث اختلاف میاد جلیل سامان و تلویزیون شده است، حتی خبر‌هایی از واگذاری کارگردانی سریال به شخصی غیر از جلیل سامان به میان آمد. در آن زمان مهدی چمران در مصاحبه‌ای اعلام کرد خانواده شهید متن فیلمنامه‌ای که سامان نوشته است را قبول دارند با این وجود کار سریال باز هم به فیلمبرداری نرسید و جلیل سامان مشغول ساخت سریال «نفس» شد. به غیر از مجموعه‌ای که جلیل سامان نگاشته است، سیدمهدی شجاعی نیز فیلمنامه‌ای به نام «مرد رؤیا‌ها» درباره زندگی شهید چمران نگاشته که به جای ساخت سریال در قالب کتاب منتشر شده است تا نشانه‌ای از مظلومیت شهید چمران باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار