کد خبر: 913124
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
براساس نظر سنجی‌های انجام شده ۶۳ درصد مردم به شرط بالا رفتن کیفیت و قیمت مناسب آمادگی دارند کالای ایرانی مصرف کنند.
جوان آنلاین: براساس نظر سنجی‌های انجام شده ۶۳ درصد مردم به شرط بالا رفتن کیفیت و قیمت مناسب آمادگی دارند کالای ایرانی مصرف کنند. در کار فرهنگی باید روی سهم ۶۳ درصد تمرکز کرد تا مردم را به خرید کالا‌های ایرانی ترغیب کرد.

به علاوه از این سهم ۲۵ درصد مردم اعلام کرده اند که صرفا از کالای ایرانی استفاده می‌کنند که ۹.۱ درصد از مردم نیز اظهار کرده اند کلاً تمایلی به خرید کالای ایرانی ندارند.

در این میان کالا‌های ایرانی به سه دسته تقسیم شده که دسته اول کالا‌هایی است که توان تولید آن‌ها در داخل کشور وجود دارد و در حال حاضر نیز این کالا‌ها تولید می‌شود. دسته دوم کالا‌هایی که توان تولید وجود دارد، اما وارد می‌شود و دسته سوم کالا‌هایی هستند که تولید آن‌ها در کشور مقرون به صرفه نیست و نیاز کشور از واردات تامین می‌شود.
در حال حاضر برای هر سه دسته برنامه ریزی‌های مشخصی انجام شده به عنوان مثال برای کالا‌هایی که در حال حاضر وارد می‌شوند و ظرفیت‌های تولید مناسبی در کشور ندارند قوانینی وضع کردیم تا به شرکت‌های وارد کننده مشروط به تولید در ایران اجازه واردات داده شود.
سیاست ترغیب مردم به استفاده کالای ایرانی سبب می‌شود تا شرکت‌های وارد کننده تولید در داخل ­را جایگزین واردات کنند و شرط لازم برای ورود به بازار مصرف ایران تولید در داخل است.

به علاوه برخی از فعالیت‌های تولیدی معطوف به واردات است و در حال حاضر بازار ۴۰۰ میلیونی منطقه در کنار کشور ما موجود است و این مسئله انگیزه خوبی است تا شرکت‌های بین المللی با استفاده از ثباتی که در ایران وجود دارد تولید کالا‌های خود را به داخل ایران منتقل کنند تا هم بازار ایران را داشته باشند و هم بازار منطقه را هدف قرار دهند.

گفتنی است برای تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی باید ذائقه و نوع تفکر مردم را تغییر داد و باید همانند کشور‌هایی نظیر ژاپن ومالزی یک جنبش اجتماعی خرید کالای ایرانی راه اندازی شود و تولید ملی به نماد هویت ملی مردم تبدیل شود تا همانند پرچم، خرید کالای ایرانی نیز برای مردم قابل احترام و اهمیت باشد.

منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار