کد خبر: 913122
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
تحولات یمن از جمله تجاوزات ائتلاف سعودی به الحدیده و اتهام زنی علیه ایران به اضافه تحولات سوریه و ادعای اختلاف تهران و مسکو در سوریه از جمله مهم‌ترین محور‌های خبری برخی روزنامه‌های عربی در ارتباط با ایران است.
جوان آنلاین: تحولات یمن و ناآرامی‌ها در الحدیده سبب شد یک روزنامه سعودی در اتهام زنی علیه ایران تا آنجا پیش برود که کاملا تجاوز نظامی به خاک یمن را فراموش کرده و ایران را به دخالت در این کشور متهم کند.

مُهر نخوردن گذرنامه ایرانی‌ها در سفر به لبنان، تشویق تیم فوتبال ایران از سوی اقلیت قطری ساکن روسیه و درخواست شماری از اصلاح‌طلبان تندرو برای گفتگو با آمریکا از دیگر موضوعاتی است که روزنامه‌های عرب زبان در اخبار امروز خود در ارتباط با ایران به آن پرداختند.

"ایرانی‌ها می‌توانند بدون مُهر خوردن گذرنامه به لبنان سفر کنند" مطلبی است که روزنامه رای الیوم به آن اشاره کرده و نوشت: مخالفان ایران در لبنان بلافاصله پس از این تصمیم آن را به مثابه تسهیل ورود و خروج ایرانی‌های مرتبط با سپاه پاسداران به لبنان و فعالیت‌های سیاسی و نظامی آن در لبنان برشمردند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط با انتشار این عنوان " الحدیده پاشنه آشیل طرح ایران" مدعی دخالت ایران در یمن شد.

این روزنامه سعودی در موضع گیری غیرحرفه‌ای و با نادیده گرفتن تجاوزات نظامی عربستان سعودی به خاک یمن مدعی شد، ایران در یمن مقاصد متعددی دارد که برخی آشکار و برخی دیگر پنهان هستند و به منظور تحقق اهداف مورد نظر خود در آغاز دهه نود، "بدرالدین حوثی" را در قم آموزش داده تا مذهب زیدی را رها کرده و پیرو شیعه دوازده امامی شود.

روزنامه الحیات سعودی هم در مطلبی با عنوان ادعایی "روسیه پشتیبانی از ایران در غرب فرات را متوقف کرد" نوشت: مسکو پشتیبانی هوایی از نیرو‌های ایرانی مستقر در غرب رود فرات را متوقف کرد که این نشان دهنده شدت گرفتن تنش روابط روسیه و ایران بر سر ترتیب اوضاع در سوریه است.

روزنامه الریاض با ادعای پیرزی ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان در به ویژه در الحدیده در مقابل "انصارالله" تحت حمایت تهران آن را به زعم خود به مثابه ضربه سنگینی برای ایران در یمن برشمرد.

" قرقاش: اهالی الحدیده حکومت افراطی‌های تحت حمایت ایران را نمی‌پذیرند" عنوانی است که روزنامه الخلیج امارات متحده عربی منتشر کرده و در آن مدعی تلاش برای آزادی الحدیده از دست انصارالله شده و نوشت: نیرو‌های ائتلاف در تلاش برای آزادی الحدیده و تحویل آن به دولت قانونی یمن هستند و اهالی این منطقه حوثی‌ها را به دیده اشغالگران می‌نگرند.

اما روزنامه الاتحاد از دیگر روزنامه‌های اماراتی، تشویق تیم فوتبال ایران در جام جهانی از سوی اقلیت قطری ساکن روسیه و نیز اتباع قطری که به روسیه سفر کرده اند، را "تروریسم ورزشی " توصیف کرد و نوشت با وجود اینکه ایران با یک تیم عربی یا همان مغرب رقابت کرد، قطری ها، ایرانی‌ها را تشویق کردند.

روزنامه اخبار الخلیج بحرین نیز این عنوان را منتشر کرد: یکصد فعال ایرانی (برخی اصلاح‌طلبان تندرو و ضد انقلاب مقیم خارج)، نظام حاکم را به گفت: وگوی بی قید وشرط با آمریکا فراخواندند.. ".

به نوشته این روزنامه هدف از این درخواست، گفت: وگو با آمریکا به منظور حل و فصل مشکلات و اختلافات با آمریکا است.

روزنامه النهار لبنان وابسته به جریان همپیمان سعدالحریری هم در مطلبی مدعی شد ایران و روسیه به فکر بازسازی سوریه نیستند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار