کد خبر: 913106
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
‌ ویلچر هوشمند ویژه معلولان و جانبازان دفاع مقدس با تلاش محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی، در راستای حمایت از کالای ایرانی طراحی و ساخته شد.

علیرضا پورمهدی‌سنگستانی، مجری این طرح  در این باره اظهار داشت: امروزه برخی افراد و به خصوص معلولان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، برای حرکت در محیط‌های مختلف با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که برای کاهش بخش کوچکی از این مشکلات این ویلچر طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت آرمان صنعت سردرود مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مطالعه اجرای این طرح از مرداد سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر مراحل ساخت مونتاژ قطعات آن در حال انجام است، افزود: طراحی ساخت طرح ویلچر هوشمند در این شرکت پس از بررسی و تحلیل مشکلات افراد دارای معلولیت و مناسب نبودن معابر عمومی، ساختارهای شهری و محل عبور و مرور ساختمان‌ها، سعی در  کاهش مشکلات این عزیزان داشته و در این ارتباط نیز سهولت تردد معلولان و جانبازان، با استفاده از دانش علم روز و شبیه‌سازی‌ها هدف ما از این پروژه بوده است.

این محقق در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه اجرای این طرح بیشتر به منظور کمک به افراد دارای معلولیت فراوان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس برای حرکت بهتر در معابر عمومی، داخل راهروها و ساختمان‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: بالا رفتن از پله‌ها با توجه به تنظیم ارتفاع آنها، سوار شدن آسان و سریع به اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی و محافظت از صورت و بدن افراد در حین سرعت بالا از جمله ویژگی این ویلچر هوشمند است.

پورمهدی‌سنگستانی اضافه کرد: عدم نیاز به افراد دیگر برای حرکت و افزایش حس اعتماد به نفس را می‌توان از دیگر قابلیت‌های آن بیان کرد.

مدیرعامل شرکت آرمان صنعت سردرود مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه نمونه‌های مشابه خارجی آن در کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و ژاپن طراحی و ساخته شده است، یادآور شد: به علت قیمت بالای آن کمتر مورد استقبال معلولان و جانبازان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هزینه بالغ بر300 میلیون ریال در مدت 9 ماه تمام مراحل طراحی، شبیه‌سازی، سیمولوشن و ساخت قطعات و مونتاژ آن به اتمام رسیده و در مرحله آزمایش برای اخذ استانداردها و وارد شدن به بازار برای فروش است، خاطرنشان کرد: در صورت حمایت مالی از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف و سرمایه‌گذاری می‌توان آن را به تولید انبوه رساند.

این پژوهشگر تبریزی می‌افزاید: تیم تحقیقاتی شرکت آرمان قصد دارند در مراسمی برای رونمایی این اختراع نمونه اولیه ساخته شده را به یکی از جانبازان دفاع مقدس تقدیم کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر