کد خبر: 913098
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
پس از دو هفته آتش‌بس شکننده در نوار غزه، تبادل آتش بین نیرو‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی بار دیگر از سر گرفته شد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سحرگاه دو شنبه ۹ نقطه در نوار غزه از جمله مواضع جنبش حماس را مورد هدف قرار دادند. نیرو‌های مقاومت فلسطین هم در واکنش به این حملات، چندین فروند موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند که آژیر‌های خطر در شهرک‌های صهیونیستی به صدا درآمدند.
به‌رغم هشدار‌های سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی نسبت به اوضاع فاجعه بار غزه، اما رژیم صهیونیستی همچنان به تشدید بحران در این منطقه دامن می‌زند. رژیم صهیونیستی که در هفته‌های اخیر حملات هوایی به مردم غزه را تشدید کرده است، صبح دو شنبه هم حملات جدیدی را به برخی مناطق غزه انجام داد. به گزارش سایت العهد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مقر‌های نظامی وابسته به گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس را در غرب و شمال غزه بمباران کردند که از جمله آن مقر «بدر» در غرب غزه بود. این مقر با سه موشک هدف قرار گرفت. گفته شده این حملات خسارت زیادی برجای گذاشت. مقر بدر با یک موشک شلیک شده از سوی هواپیمای شناسایی و سپس با دو موشک اف ۱۶ هدف قرار گرفت. همچنین جنگنده‌های صهیونیستی لنگرگاه کشتی‌ها در غزه را با پنج موشک توسط جنگنده‌های اف ۱۶ هدف گرفتند. جنگنده‌های اف ۱۶ و واحد هواپیما‌های شناسایی این رژیم این مقر را بمباران کردند که صدای آژیر در شهرک‌های منطقه غلاف غزه را به دنبال داشت. همچنین، هواپیما‌های شناسایی رژیم صهیونیستی مقری در اطراف بیمارستان اندونزیایی در شمال غزه را هم هدف گرفتند. نیرو‌های مقاومت فلسطین نیز در واکنش به این حملات، چندین خمپاره را به سمت شهرک‌های همجوار غزه معروف به منطقه «غلاف غزه» شلیک کردند به طوری که صدای انفجار‌هایی در مرز‌های غزه به گوش رسید. به نظر می‌رسد سامانه گنبد آهنین درصدد رهگیری راکت‌های مقاومت برآمده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند، آژیر‌ها در شهرک‌های نتیف هعتسراه، یاد مردخای، زیکیک و اشکلون، در پی رصد راکت‌هایی که از غزه شلیک شده بود به صدا درآمده و سامانه گنبد آهنین عملیاتی شد. به گزارش پایگاه صهیونیستی «۰۴۰۴»، ارتش اسرائیل موشک‌های هشدار‌دهنده به سمت کسانی که بادبادک‌ها و بالون‌های آتش‌زا از غزه به سمت فلسطین اشغالی می‌فرستند، شلیک کرده است. ارتش اسرائیل همچنین به شهرک‌نشینان صهیونیست دستور داد که دست‌کم ۵۰ متر از بالون‌ها و بادبادک‌های آتش‌زایی که به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه می‌افتند، دور شوند.
آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی ضمن هشدار درباره بروز جنگ در نوار غزه، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به شایعه پراکنی در مورد اوضاع غزه متهم کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بخش بهداشت و درمان غزه با بحران شدید مواجه و ذخایر دارویی رو به اتمام است. دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که اوضاع انسانی نوار غزه امکان دارد به بروز جنگ بینجامد، طی چند ماه گذشته نوار غزه آماج تجاوزات خطرناک ارتش اسرائیل قرار گرفته است که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بی سابقه بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار