کد خبر: 913036
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
دانشگاه علامه طباطبایی جولانگاه محکومین امنیتی شده است
انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی مدت‌هاست که فضای علمی این دانشگاه را با توهمات سیاسی آلوده کرده است. این مشکل موجب اعتراض دیگر دانشجویان و سایر تشکل‌های دانشجویی شده و البته در کمال تعجب مدیریت دانشگاه هم سکوت اختیار کرده است...
حسين اعلايى
انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی مدت‌هاست که فضای علمی این دانشگاه را با توهمات سیاسی آلوده کرده است. معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه هم به تخلفات این مجموعه واکنش نشان داده است؛ ولی این انجمن همچنان به اقدامات غیرقانونی‌اش اصرار می‌ورزد.
این مشکل موجب اعتراض دیگر دانشجویان و سایر تشکل‌های دانشجویی شده و البته در کمال تعجب مدیریت دانشگاه هم سکوت اختیار کرده است. یکی از اقدامات این تشکل در گردهمایی روز دانشجوی سال پیش بود که در سالن این دانشگاه به سود فتنه‌گران و علیه منافع کشور شعار سر دادند. این اقدام بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منافقین داشت و تنها برخورد دانشگاه با این تشکل، تعلیق دو ماهه آن بود.
در واقع با این رخداد، عملاً این انجمن ماده ۲ اساسنامه خود را هم به صورت صریح و روشن زیر پا گذاشته است.
به استناد فرمایشات ریاست دستگاه قضا و هفتاد و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه، انتشار تصایر سران فتنه هم جرم محسوب می‌شود؛ اقدامی که برای این انجمن عادی است.

مراسم‌های مختلط افطاری

به‌تازگی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی هم در نامه‌ای خواستار برخورد قانونی رئیس دانشگاه با برگزار‌کنندگان افطاری مختلط با حضور محکومین امنیتی و نهضت‌آزادی در این دانشگاه شد. بسیج دانشجویی با تأکید بر اینکه سال‌های پیش هم شاهد چنین رفتار‌هایی از سوی این تشکل بوده‌اند، عنوان کرد: «عناصر فتنه‌گر را در مراسم افطاری آوردند و با یک تذکر مختصر کار تمام شد. هیئت نظارت طبق قانون مسئول است و باید پاسخگو باشد. این بار دیگر نمی‌تواند حاشا کند که نمی‌دانستیم. هم سابقه این افراد را داشته و هم می‌دانسته و با این حال مجوز داده است.
اتفاق غیرقانونی شب‌نشینی مختلط که اسم افطاری هم روی آن گذاشتند. شورای نظارت دانشگاه باید ببیند که علی‌رغم الزامی که به عدم اختلاط، به این تشکل متخلف کرده است، چرا او کمترین وقعی ننهاده و عکس و فیلم آن را هم منتشر می‌کند. این عین بی‌حیایی و برای جلو آوردن خط درگیری سیاسی در دانشگاه است.
این تشکل قانون‌شکن در سابقه خود توهین به معصومین (ع) و برگزاری مراسم‌های مختلط افطاری و اردو را دارد. چگونه کسانی که توانایی و توفیق عمل به ابتداییات شرعی خود را ندارند می‌توانند اسم اسلامی را یدک بکشند. روشن است که به جهت این سوابق و این بی‌قانونی آخر، خلاف اساسنامه خودشان و آیین‌نامه عمل کرده‌اند و باید منحل شوند. در حین آن هم اطلاع و حضور مدیران فرهنگی قطعی است ولی حتی ابلاغ خود شورای نظارت هم برای مجموعه حراست و معاون فرهنگی قابلیت اجرا نداشته و مجموعه دانشگاه و شورای نظارت باید پاسخگو باشند.»

خفقان به بهانه آزادی بیان

ماه گذشته هم کارگاهی با عنوان «جنبش اصلاحی به چه تغییراتی برای ماندگاری نیازمند است؟» با حضور یکی از بازداشت‌شدگان فتنه سال ۸۸ به میزبانی انجمن آزاد‌اندیش دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
جای تعجب و سؤال است که چگونه در دانشگاه نظام اسلامی، فردی مسئله‌دار بتواند چنین سخنانی را به زبان بیاورد و کارگاه عملی براندازی نظام برپا کند، اما صدایی از هیچ‌یک از مسئولان دانشگاه فوق‌الذکر و آموزش عالی کشور در مخالفت با این اظهارات و مغایر با منافع ملی برنخیزد. جالب اینجاست که وقتی مسئولان امر با این قبیل سؤالات مواجه می‌شوند، بلااستثناء پشت جان‌پناه آزادی بیان سنگر گرفته و از لزوم طرح عقاید مخالف -بخوانید براندازانه! - در فضای دانشگاهی سخن به میان می‌آورند. فراموش نکنیم که دانشگاه محل رقابت‌های علمی و پژوهشی است نه مچ‌اندازی‌های تفکرات پوسیده سیاسی.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد امین درویشزاده
|
United Arab Emirates
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
دم شما گرم خیلی عالی بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر