کد خبر: 913022
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از دسترسی و برخورداری ۲۷۸ واحد از مرغداری‌های استان از گاز شهری خبر داد.
نوبخت اژدری گفت: در حال حاضر تعداد ۲۷۸ واحد از مرغداری‌های استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که ظرفیت تولید آن‌ها ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۱۳۹ قطعه می‌باشد.
وی افزود: با توجه به سردسیر بودن استان گازدار بودن واحد‌های مرغداری مزیت مهمی برای آن‌ها محسوب می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: سیاست دولت مبنی بر حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلاینده‌های طبیعی این است که تمامی واحد‌های مرغداری اقدام به تغییر سیستم گرمایشی خود از گازوئیل به گاز طبیعی نموده و از یارانه دولتی در این خصوص استفاده نمایند.
اژدری تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۲ واحد مرغداری نیز در سطح استان فعال هستند که از نعمت گاز طبیعی بر خوردار نیستند، این واحد‌ها همچنان با سوخت مایع گازوئیل فعال هستند. ظرفیت تولید این واحد‌ها نیز ۳ میلیون ۶۶۱ هزار و ۲۴۱ قطعه می‌باشد.
وی ادامه داد: توصیه‌ای که به این دسته از واحد‌های مرغداری داریم این است که حداکثر تا پایان سال‌جاری جهت گازدار نمودن واحد‌های خود به گاز طبیعی اقدام نمایند تا با خیال آسوده و کاهش هزینه‌های تولید واحد‌های مرغداری خود را مدیریت نمایند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص وضعیت صادرات جوجه یکروزه مرغ گوشتی در فروردین و اردیبهشت سال‌جاری نیز افزود: خوشبختانه میزان صادرات در طی دو ماهه نخست سال‌جاری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه بوده است که نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته ۷۷ درصد افزایش داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار