کد خبر: 912958
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
گفت‌وگوی «جوان آنلاین» با «علی خسروی» درباره قضاوت «فغانی» در بازی «آلمان» و «مکزیک»
قضاوت خوب «علیرضا فغانی»، «رضا سخندان» و «محمدرضا منصوری» در بازی دو تیم «مکزیک» و «آلمان» در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازتاب گسترده‌ای را پی داشته است تا آنجا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، فیفا می‌تواند قضاوت در نیمه نهایی را به او بسپارد.
وحید صابری

سرویس ورزشی جوان آنلاین- قضاوت خوب «علیرضا فغانی»، «رضا سخندان» و «محمدرضا منصوری» در بازی دو تیم «مکزیک» و «آلمان» در جام جهانی 2018 روسیه بازتاب گسترده ای در را پی داشته است تا آنجا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ، فیفا می تواند قضاوت بازی در نیمه نهایی را به او بسپارد.

«علی خسروی» کارشناس مسائل داروی درباره قضاوت فغانی در بازی آلمان و مکزیک در گفت و گو با خبرنگار ورزشي «جوان آنلاين»گفت:من از قضاوت فغانی لذت بردم.او عالی کار کرد. همین که یک داور ایرانی در جام جهانی آن هم برای این بازی مهم انتخاب می شود یعنی این که فیفا در انتخاب داروان خود چقدر دقت خاصی داشته و انتخاب ها براساس یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده بوده است. در بازی آلمان و مکزیک ، فغانی در تمام صحنه ها حضور داشت . به موقع سوت زد ، به موقع تذکر و کارت داد. او استارت های خوبی پابه پای بازیکنان زد و به نظرم قضاوتش در حد بالای استاندار داوری جام جهانی بود.

کارشناس مسائل داوری درباره این که گفته می شود بعضی اخطارها در این بازی بدرستی داده نشد گفت: این مورد را قبول ندارم این بازی به حساسیت بالایی داشت. به طبع از درگیری فیزیکی بیشتری برخوردار بود و اگر فغانی کمی بازی را شل می گرفت و مراعات بازیکنان را می کرد احتمال داشت که بازی از دستش خارج شود اما اقتدار در سوت زدن و ایستادگی دربرابر ستاره های بازی امکان چنین اشتباهی را نداد. شما ببینید در دو صحنه ای که در نزدیکی محوطه جریمه رخ داد فغانی با تسلط خاصی به طور ماهرانه سوت زد . به نظرم قضاوت او در سطح بالای استاندارد جهانی قرار داشت.

وی درباره که آیا فغانی به خاطر هل دادن تونی کروس بازیکن تیم ملی آلمان نمره منفی خواهد گرفت گفت:نه فغانی فقط می خواست بازیکن آلمان حریم داور را رعایت کند .کار این بازیکن اصلا حرفه ای نبود هر چند می توانست خودش یک قدم عقب تر برود اما خواست با این کار اقتدارش را در قضاوت بازی نشان دهد و این نمی تواند مشکلی برای او به همراه داشته باشد.

فیفا می تواند قضاوت در نیمه نهایی را به ايراني ها بسپارد

خسروی درباره این که آیا فغانی توانایی سوت زدن در مراحل بالاتر جام جهانی را دارد گفت: قطعا بله .همین که فیفا در چین سطحی قضاوت را برعهده داور ایرانی می سپارد یعنی این که فیفا شناخت خوبی به فغانی و تیمش دارد. شما ببینید تا اینجا فیفا به غیر از فغانی به هیچ داوری از آسیا بازی برای قضاوت نسپارده و این یعنی که تیم داروی ایران در آسیا یک است . در کل به نظرم فغانی و تمیش در بازی آلمان و مکزیک روی ابرها بودند.

وی در ادامه درباره این که گفته می شود منصوری تصمیم‌های درستی درباره آفساید نداشته گفت: آفساید ها به درستی اعلام شد .من متعجم از دوستانم که در برخی رسانه ها اعلام کردند که در دو صحنه آفساید اشتباه اعلام شده است داروان ما در این بازی عملکرد خوبی داشتند و نگذاشتند حق تیمی ضایع شود. بنظرم فغانی می‌تواند نمره خوبی از مسئولان داوری فیفا بگیرد.ما باید از داوران مان حمایت کنیم نه این که با نظرات غیر کارشناسی آنها را تخریب کنیم ضمن این که تا آنجا که من اطلاع دارم در نظر سنجی سایت داوران در جام جهانی ، فغانی به خاطر قضاوت خوبش در جایگاهی خوبی قرار گرفته است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار