کد خبر: 912930
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: ضروری است به منظور جذب و ماندگاری گردشگران بازار جدیدی در صنعت گردشگری اردبیل تعریف شده و طرح‌های خلاقانه و متفاوت به نسبت سال‌های گذشته عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی آخرین طرح‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل قابلیت‌های کم نظیری در حوزه گردشگری داشته و در واقع گردشگری محور توسعه اقتصادی استان است.

وی با تاکید به اینکه گردشگر به دنبال ایده خلاقانه و متفاوت است، بیان کرد: انتظار می رود تمامی دستگاه های اجرایی به این مهم توجه داشته و برای عملیاتی شدن طرح های جدید و خلاقانه اهتمام داشته و با اداره کل میراث فرهنگی استان همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار اردبیل به ضرورت خروج گردشگری استان اردبیل از وضعیت فصلی تاکید و خواستار توجه به مقوله «زمستان بیدار» و بهره گیری از ظرفیت تشکل های مدنی در این خصوص شد.

وی افزود: زمستان بیدار با تخفیف در مراکز اقامتی و آبدرمانی ها و اجرای یک جشنواره عملیاتی نمی شود و ضروری است برنامه های خلاقانه اجرا کرد تا بتوان نسبت به جذب و ماندگاری مسافران اقدام کرد.

بهنام‌جوهمچنین با اشاره به اهمیت صیانت و حفاظت از آثار طبیعی و تاریخی استان افزود: به عنوان مثال در موضوع شهریری لازم است طرح جامع ساماندهی عملیاتی شود و حتی مراکز اقامت موقت و طولانی مدت برای گردشگران پیش بینی شود.

استاندار اردبیل با تاکید به اینکه اجرای سازه پوششی در شهریری ضروری است، ادامه داد: در عین حال ضروری است اجرای سازه آسیبی به طبیعت منطقه وارد نسازد و زیبایی بصری مناسبی داشته باشد.

بهنام جو به ضرورت ساماندهی بقعه شیخ کلخوران نیز اشاره و تصریح کرد: در این اثر تاریخی نیز اجرای فضای سبز استاندار و شکیل مورد تاکید است و در عین حال لازم است  احداث مراکز اقامتی در پیرامون این بنای تاریخی مطالعه شود.

وی با اشاره به ضرورت رفع موانع توسعه گردشگری استان ادامه داد: استانداری آماده حمایت از طرح های مختلف گردشگری کودک و گردشگری طبیعت است و لازم است از فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت لازم صورت گیرد تا ایده های خلاقانه را بتوان پیاده سازی کرد.

به گفته استاندار اردبیل در این استان احداث هتل های پنج ستاره نیز ضروری است و انتظار می رود موانع حضور سرمایه گذاران رفع شود تا بتوان هتل های استاندارد احداث کرد.

وی خواستار پیگیری احداث پیست های اسکی نیز شد و تاکید کرد: اردبیل ظرفیت کم نظیری در گردشگری کوهستان دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

بهنام جو تدوین بسته سرمایه گذاری گردشگری در این استان را اقدام مثبتی توصیف کرد و خواستار حمایت واقعی سرمایه گذاران استان شد.

وی با اذعان به برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری در اردبیل این رویداد را فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت های استان و جذب سرمایه گذاران دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر