کد خبر: 912886
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
امرالله احمدجو مطرح کرد
نویسنده سریال «سلمان فارسی» با اشاره به نگارش و اصلاح دائمی فیلمنامه سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری گفت: تاکنون ۳۷ قسمت از سریال را نوشته است و همچنان روی آن‌ها کار می‌کند.

امرالله احمدجو يكي از نويسندگان سريال «سلمان فارسي» درباره جديدترين اثر داوود ميرباقري كه سال گذشته پيش توليد آن آغاز شد به مهر گفت: من همچنان روي ديالوگ‌هاي سريال «سلمان فارسي» كار مي‌كنم. وي درباره پايان ديالوگ نويسي در اين سريال بيان كرد: فيلمنامه «سلمان فارسي» وقتي تمام مي‌شود كه ديالوگ‌ها بر سر زبان بازيگران جاري شود و كار به توليد برسد و تا آن زمان من هروقت بتوانم روي ديالوگ‌ها كار مي‌كنم. اين نويسنده و كارگردان با اشاره به آخرين ديدار خود با داوود ميرباقري اظهار كرد: آخرين بار كه همديگر را ديديم سخت مشغول لوكيشن ديدن بود چون اين سريال لوكيشن‌هاي متنوعي دارد و كار بسيار سختي است. ميرباقري ذوق زده لوكيشن هايي بود كه در خراسان و كرمان ديده بود و خارج از ايران هم جاهاي خوبي را پيدا كرده بود.
كارگردان «روزي روزگاري» در پايان با اشاره به فيلمنامه «سلمان فارسي» عنوان كرد: من دائم ديالوگ‌هاي اين سريال را اصلاح مي‌كنم و هر بار نكته‌هاي جديدي مي‌نويسم با اين حال تاكنون حدود ۳۷ قسمت از سريال به نگارش درآمده و به خاطر بخش هايي از قصه كه هنوز درباره آنها تصميم قطعي گرفته نشده قسمت‌هاي پاياني هم كامل نشده است. نويسندگي اين سريال را جز امرالله احمدجو و داوود ميرباقري دو نفر ديگر بر عهده دارند. چندي پيش امرالله احمدجو در گفت و گو با «جوان» در پاسخ به اين سؤال كه ظاهراً نگارش بخشي از ديالوگ‌هاي فيلمنامه سلمان فارسي به شما واگذار شده است؟ اينگونه توضيح داده بود: «داوود ميرباقري دوست قديمي من قصد دارد تا براي سريال سلمان سنگ تمام بگذارد و مي‌خواهد ديالوگ‌ها بي‌ايراد از كار دربيايد و حساسيت خاصي به آن دارد. او از من خواست كه اجرايي به كار نگاه نكنم و قلمم براي نگارش آزاد باشد و از نقل محاوره استفاده كنم. از شخص ديگري خواسته كه به اصطلاح لفظ قلم بنويسد، مجموعه اينها را خودش غربال مي‌كند و ديالوگ نهايي را مي‌نويسد. من چنان غرق اين فيلمنامه شدم كه از اين حد هم رد كردم و دارم رمان اين فيلمنامه را مي‌نويسم، مي‌نويسم و صيقل مي‌دهم تا دست داوود پر باشد. او فيلمنامه‌اي بي‌نظير درباره سلمان خلق كرده ‌است. وقتي 25سال پيش براي من از سلمان حرف مي‌زد من تعجب مي‌كردم كه چطور مي‌خواهد درباره شخصيتي كه زياد درباره او اطلاعات در دست نيست فيلمنامه بنويسد، اما وقتي اين اواخر آن را به من داد تا بخوانم به وجد آمدم و حرفم را پس گرفتم.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
آیا واقعا اینقدر منابع وجود دارد؟...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار