کد خبر: 912871
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
سعيد احمديان

اين روزها خيلي‌ها منتظرند تا وزارت ورزشي‌ها و لشكري از مديران و کارمنداني که به عنوان توريست به جام جهاني رفته‌اند، بيايند و از دستاوردهاي سفرشان به روسيه بگويند. بيايند و توضيح بدهند که هزينه‌هاي چندصد ميليوني كه از بيت‌المال هزينه سفرشان شده، چه رهاوردي براي کشور داشته و قرار است چه اتفاق بزرگي براي ورزش‌مان پس از اين سفرهاي تفريحي بيفتد.
اين سؤال‌ها تاكنون بي‌پاسخ مانده، اما در مقابل هر روز پرواز‌هاي تهران – مسکو شاهد تردد وزارت ورزشي‌هاست، وزير مي‌رود و برمي‌گردد تا معاونش که چمدان را بسته، برود تا تيم ملي در روسيه احساس تنهايي نکند! برخي از معاونان و مديران کل وزارت هم از اولين بازي تا آخرين بازي در روسيه مي‌مانند تا اين روزها مهم‌ترين مأموريت وزارت ورزشي‌ها تحليل جام جهاني و سفر به روسيه باشد که صدها ميليون تومان هزينه روي دست بيت‌المال مي‌گذارد.
البته برخلاف وزارت ورزشی‌ها، نماينده‌هاي مجلس وقتي ديدند سفرشان به روسيه در چنين شرايط سخت اقتصادي، آورده‌اي براي کشور ندارد از اين سفر انصراف دادند، اما در وزارت ورزش، فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ گوشي بدهکار اعتراض‌ها به سفر توريستي به جام جهاني نبود و ليست بلندبالاي مديران، کارمندان و حتي ليدرها و اعضاي گروه تواشيحي که به روسيه رفته‌اند، گوياي همه چيز است. البته به نظر مي‌رسد نهادهاي نظارتي و بازرسي بايد به سفر افراد بي‌ربط به روسيه ورود کنند، به خصوص پول‌هاي هنگفتي كه براي افرادي هزينه شده كه بودن و نبودنشان در کنار تيم ملي هيچ تأثيري ندارد. با اين حال مهم‌ترين نکته‌اي که مسافران روسيه بايد به آن پاسخ دهند همانطور که اشاره شد، سود و فايده اين سفرها براي ورزش کشور است، سؤالي که از سوي مسئولاني که به سفر توريستي روسيه رفته‌اند، بي‌پاسخ مانده است.
علاوه بر اين، در حالي وزير ورزش و لشكر همراهش در وزارت مسافر روسيه هستند که ورزش تنها فوتبال و جام جهاني نيست. رشته‌هاي مدال‌آور و افتخارآفرين آنقدر مشکل و محدوديت بودجه دارند که فوتبال در رده انتهايي اين ليست قرار مي‌گيرد. البته در اينکه در کشور کمتر رشته‌اي وجود دارد که بتواند مانند فوتبال شور و شادي را به جامعه بياورد، شکي نيست. نمونه آن همين شادي مردم در کوچه و خيابان پس از پيروزي تيم ملي مقابل مراکش بود. با اين حال موضوعي که بايد مورد توجه قرار گيرد، پاسخگويي مديران براي هزينه از بيت‌المال و همراهي فوتباليست‌هاست، مسئله‌اي که مسئولان حاضر در روسيه با فرار کردن از پاسخ به آن،‌ رو به بيان کلياتي آورده‌اند که تنها بهانه‌هايي براي توجيه چنين مسافرت‌هاي توريستي و بي‌تأثير است!
در چنين شرايطي به نظر مي‌رسد بايد جلوي چنين سفرهاي بي‌ربطي را گرفت، مانند همان کاري که نمايندگان مجلس انجام دادند و در جامعه هم مورد استقبال قرار گرفت. تجربه سفرهاي غيرضروري و کارواني مديران و کارمندان وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال با پول بيت‌المال به روسيه آن هم در روزهايي که گراني امان مردم را بريده با هيچ دليل و منطقي قابل توجيه نيست. در صورت کوتاهي متوليان ورزش و فوتبال و ادامه سفرهاي توريستي به بهانه همراهي ورزشکاران، نهادهاي نظارتي بايد وارد عمل شوند و اجازه ندهند تا بيت‌المال خرج سفرهاي تفريحي اينچنيني شود، به خصوص اينكه كاملاً مشخص و روشن است که اين سفرها هيچ منفعتي براي ورزش كشور ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار