کد خبر: 912856
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ویژه‌های جوان
ما به فلسطینی‌ها کمک می‌کنیم، پس آن‌ها حتی در فوتبال هم باید حامی ایران باشند، این منطق غلط برخی مخالفان جمهوری اسلامی است. بی‌آنکه بدانند اولاً میان مردم غزه و دولت فلسطین زمین تا آسمان فرق است و ثانیاً حمایت‌های فوتبالی و مدافع یک تیم بودن ورای این گزاره‌های سیاسی است.

با اين مقدمه، به گاف فوتبالي – سياسي مصطفي كواكبيان، نماينده تهران در مجلس مي‌پردازيم. پس از پايان بازي فوتبال ايران و مراكش، كواكبيان در صفحه توئيتر خود نوشت كه « هرچند فدراسيون فوتبال فلسطين به نادرستي از مراكش، عربستان و مصر حمايت كرد اما خداوند بزرگ سرنوشت مسابقات را به گونه‌اي ديگر رقم زد؛ پيروزي غرورآفرين يوزپلنگان ايراني را با تمام وجود تبريك مي‌گويم»!
اما همه آنچه دليل اين ادعاي كواكبيان بود، توئيت يك ورزشكار دونده فلسطيني در حمايت از چهار تيم عربي حاضر در مسابقات بود؛ محمد القاضي ورزشكار دو ماراتن فلسطيني به عنوان يك ورزشكار عرب در دو توئيت جداگانه، هم از تيم‌هاي عربي «مراكش، عربستان، مصر و تونس» و هم از تيم مراكش در بازي با ايران حمايت كرد، يعني به هيچ عنوان دولت فلسطين و فدراسيون فوتبال اين كشور وسط ماجرا نبودند و صرفاً عقيده شخصي يك ورزشكار بود اما توانسته بود نماينده مجلس علوم سياسي خوانده ايران را فريب دهد.
جالب‌تر از كواكبيان، غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي، ديگر نماينده اصلاح‌طلب مجلس بود كه كوشيد با مشي هميشگي‌اش در جنجال‌آفرینی، با كواكبيان در گافي كه داده، همراهي كند. او در اينستاگرام خود نوشت: «گرچه فدراسيون فوتبال فلسطين طبق معمول، نامردي و از مراكش حمايت كرد تا به خيال خودش تيم ملي فوتبال ايران را بدون حامي كنه و صدا و سيماي ميلي هم به كمكش اومد و سعي داشت نشون بده تيم ملي در سن‌پترزبورگ تماشاگر نداره! ولي تنها خدا بود كه يوزپلنگان ايراني را تنها نگذاشت و با گل به خودي، دل ميليون‌ها ايراني داخل و خارج از كشور رو شاد كرد تا ثابت كنه مظلوم كيست»! در بيان سطح اين نوشته، همين بس كه اگر بر فرض دولت فلسطين از تيم ملي فوتبال ايران حمايت نكند، آيا ما بي حامي شده‌ايم؟! و اصلاً تيم ملي يك كشور چرا بايد محتاج حمايت خارجي‌ها باشد؟!
سطح گاف نمايندگان مجلس ايران تا حدي بود كه همان ورزشكار فلسطيني در مورد ايران نوشت كه «ما شما را دوست داريم و برايتان آرزوي توفيق مي‌كنيم، اين فقط فوتبال است، صداقت ما از آن مهم‌تر و بزرگ‌تر است». او در ادامه به كواكبيان هم واكنش نشان داد و نوشت: «من از تيم ايران هم حمايت مي‌كنم. قبل از اينكه دروغ‌هایت را توئيت كني و بين ايراني‌ها با فلسطيني‌ها مشكل ايجاد كني، بيوي پروفايل من را چك كن. من خودم را محمد القاضي معرفي كردم نه هيچ سازمان رسمي‌اي و تو بايد بداني كه دوستي ما(ايران و فلسطين) براي هميشه پايدار خواهند ماند».
متأسفانه اين اشتباه مغرضانه بازتاب زيادي در فضاي مجازي يافت و اميد نمايندگان مجلس زين پس دقيق‌تر مطالبات جناحي و سياسي خود را به نام فوتبال پي بگيرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار