کد خبر: 912851
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
در سی و هفتمین سالگرد شهید چمران اعلام شد
مهندس مهدي چمران، رئيس بنياد شهيد چمران برنامه‌هاي سي‌وهفتمين سالگرد شهادت مصطفي چمران را تشريح كرد.

به گزارش «جوان» نشست خبري تشريح برنامه‌هاي گراميداشت سي و هفتمين سالگرد شهادت مصطفي چمران برگزار شد. مهندس مهدي چمران، رئيس بنياد شهيد چمران در اين نشست در سخناني با بيان اينكه امروز نيازمند انسجام وحدت ملي، همزباني و همدلي صميمانه‌اي هستيم، گفت: شهدا هميشه محور وحدت بوده و هستند، آنها براي انسجام ملي و حفظ كشور از جان‌شان گذشتند و زنده نگهداشتن ياد شهدا وظيفه ماست.
برادر شهيدمصطفي چمران در ادامه اظهار كرد: شهيد مصطفي چمران اولين ايراني بود كه براي تحصيل در رشته فيزيك الكترونيك به امريكا رفت و پس از گذراندن تحصيل در مراكز پژوهشي جهان حتي ناسا مشغول به فعاليت بود. او يك رزمنده، جهادگر و مجاهد في‌سبيل‌الله و فرمانده شجاع تيزبين بود. او دو سال در مصر دوران آموزشي نظامي سخت چريكي را گذراند و آن تجربيات را در دوران جنگ تحميلي به‌كار گرفت.
وي افزود: شهيد چمران رزمنده توانمند، شجاع و شهادت‌طلبي بود كه به عشق شهادت در راه قدس و فلسطين به لبنان رفت و نهال مقاومت اسلامي امروز در سال‌هاي 49 تا 57 در لبنان و خاورميانه توسط شهيد چمران كاشته شد. سپس به ايران آمد و در آن زمان حضرت امام راحل فرمودند كه در ايران بماند چراكه اگر مسائل و مشكلات ايران حل شود، مسائل نقاط ديگر هم حل خواهد شد.
وي در تشريح برنامه‌هاي سالگرد شهيد چمران گفت: اصلي‌ترين برنامه‌ سالگرد شهيد چمران روز چهارشنبه 30 خردادماه در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود. همچنين روز دوشنبه 28خردادماه مراسمي در دانشكده پزشكي با حضور اعضاي سازمان بسيج اساتيد خواهيم داشت. ويژه برنامه‌اي هم در نمازجمعه اين هفته خواهيم داشت. روز پنج‌شنبه 31 خردادماه دعاي كميل را به رسم برگزاري دعاهاي كميل او در امريكا براي دانشجويان، پس از اقامه نماز مغرب و عشا در دهلاويه برگزار خواهيم كرد.
چمران افزود: آثار مختلفي از شهيد چمران به زبان فارسي منتشر شده است. اما هدف‌مان انتشار اين آثار به زبان عربي است و در اين باره بارها با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي مذاكره كرده‌ايم و به نتايجي هم رسيديم اما تاكنون اجرايي نشده است. علاقه‌منديم آثار شهيد چمران را به زبان عربي و انگليسي منتشر كنيم البته بخش خصوصي و به صورت خودكار در كشورهاي مختلف اين آثار را منتشر كرده است اما هدف‌مان اين است كه آن را خودمان منتشر كنيم.
شايان ذكر است مصطفي چمران در 31خردادماه 60 در منطقه دهلاويه به همراه دو نفر ديگر به نام‌هاي مقدم و حدادي بر اثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار