کد خبر: 912825
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و مراکش

درخشش تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی و پیروزی مقابل مراکش حسرت آفریقای جنوبی را به خاطر از دست دادن کارلوس کی‌روش و اخراج این مربی در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، برد تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش در اولین دیدار خود در جام جهانی روسیه، بازتابهای مختلفی داشته است و رسانه های سراسر دنیا، از زوایای گوناگون آنرا منعکس می کنند.

یکی از این بازتابهای جالب مربوط به آفریقای جنوبی ملقب به بافانا است؛ جایی که کارلوس کی روش زمانی هدایت تیم ملی فوتبال این کشور را بر عهده داشت و حالا بعد از ۱۶ سال، رسانه های این کشور حسرت این سرمربی را می خورند.

«شکست بافانا سربلندی و رشد بزرگ ایران در جام جهانی است». این تیتری است که سایت «IOL» آفریقای جنوبی آنرا برای گزارشش انتخاب کرده و در این گزارش به موفقیت کی روش با تیم ملی اشاره کرده است. این سایت نوشت: «اگر  یک داستان وجود داشته باشد که خلاصه بگوید اشتباه در فوتبال آفریقای جنوبی چیست، پاسخ این است: ما یک سرمربی داشتیم که به اندازه کافی برای منچستریونایتد، رئال مادرید و تیم ملی پرتغال خوب بود اما برای بافانابافانا (لقب آفریقای جنوبی) نه؛ کارلوس کی روش.»

در ادامه این گزارش آمده است: «و حالا، بعد از کار با امکانات و منابع محدود در ایران، او این کشور پرشکوه را برای رسیدن به پیروزی در دیدار با مراکش و کسب دومین برد در تاریخ جام های جهانی ایران مهندسی کرد. تاثیر کی روش مشخص بود: سازمان یافته و ساختارمند، با ایرانی هایی که با نقاط قوت خود بازی می کنند ... استراتژی آنها ساده و موثر بود. آنها مراکشی ها را ناامید کردند؛ فضا را از آنها گرفتند و در پایان بخاطر استقامتشان پاداش گرفتند.»

این سایت به دوران حضور کی روش در آفریقای جنوبی هم اشاره کرده است: «کی روش با بافانا در سال ۲۰۰۲ به جام جهانی کره جنوبی و ژاپن صعود کرد اما به طرز شگفت انگیزی قبل از این مسابقات از تیم ملی آفریقا اخراج شد آنهم به این خاطر که در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آفریقا به مالی باخت. با اینکه هیچکس در توانایی فنی او شک نداشت اما کی روش در آن زمان از بافانا فاصله داشت. او در منچستریونایتد، رئال مادرید و تیم ملی پرتغال به دنبال شگفتی بود و در این جام جهانی سهم او را در فوتبال ایران دیدیم.»

این سایت آفریقایی درباره تاثیر کی روش روی الکس فرگوسن هم نوشته است: «اگر شما کتاب سرالکس فرگوسن را بخوانید متوجه می شوید که او تا چه اندازه برای این مربی موزامبیکی الاصل احترام قائل است و او را تحسین می کند.»

در پایان این گزارش هم با حسرت و طعنه آمده است: «به طرز عجیبی هرچه کی روش اوج گرفته و به بلندپروازی ها ادامه می دهد، بافانا کماکان سردرگم است و تلاش می کند تا راهش را پیدا کند. تصور کنید اگر به این مربی زمان داده بودیم و صبور بودیم تا ایده هایش را عملی کند تیم ملی فوتبال آفریقا چه جایگاهی می توانست داشته باشد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار