کد خبر: 912799
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ناظر گمرکات آذربایجان غربی از افزایش ۵۴ درصدی ارزش دلاری صادرات از گمرکات استان در سال جاری خبر داد.
احمد برکابیان با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست سال جاری ۳۱۰ هزار و ۴۸۸ تن به ارزش ۱۱۳ میلیون دلار انواع کالا از گمرکات و پایانه‌های مرزی استان صادر شده است از رشد ۵۴ درصدی این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: هندوانه، خرما، سیب و آب سیب عمده کالا‌ها و اقلام صادراتی گمرکات استان در سال جاری بوده است.
وی کشور‌های عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان را مهم‌ترین کشور‌های هدف صادراتی آذربایجان غربی دانست و افزود: در سال جاری گمرک پیرانشهر با صادرات بیش از ۲۹ میلیون دلار بیشترین صادرات را در میان پایانه‌های مرزی استان داشته است.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی همچنین با تأکید بر کاهش ۳۰ درصدی ارزش دلاری واردات گمرکات آذربایجان غربی در سال جاری و نسبت به زمان مشابه سال گذشته ادامه داد: ۸۰ هزار و ۶۱ تن انواع کالا‌ها به ارزش ۸۱ میلیون دلار واردات انجام شده که موز، کاغذ، تخته فیبری و سنگ روی عمده کالا‌های وارداتی آذربایجان غربی در سال جاری بوده است.
برکابیان با اشاره به اینکه بیشترین کالا‌های وارداتی استان در سال جاری از کشور‌های ترکیه، اکوادور، آلمان و ایتالیا بوده است، گفت: گمرک بازرگان با وارداتی به ارزش بیش از ۶۳ میلیون دلار بالاترین میزان واردات را در میان گمرکات و پایانه‌های مرزی استان داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار