کد خبر: 912798
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به تولید ۱۲۰۰ تن گیلاس در این شهرستان نبود صنایع تبدیلی را یکی از چالش‌های این منطقه در این زمینه اعلام کرد.
سیدانور حسینی با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار از باغات اشنویه به کشت گیلاس اختصاص یافته گفت: سالانه بیش از ۸ تن در هر هکتار گیلاس برداشت می‌شود که پیش‌بینی می‌شود امسال میزان برداشت این محصول در اشنویه به بیش از ۱۲۰۰ تن برسد.
وی با بیان اینکه تک‌دانه مشهد، زرد دانشکده، سفید ارومیه، خوشه‌ای و گیلاس محلی (خومالی) ارقام گیلاس تولیدی در این شهرستان است، افزود: بهترین نوع گیلاس شهرستان تک‌دانه مشهد و پس از آن خوشه‌ای است که قیمت گیلاس در فصل نوبرانه ۲۰ هزار تومان بود و با افزایش گیلاس در بازار با توجه به انواع مختلف آن از ۴ هزار تومان تا ۱۳ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.
حسینی با بیان اینکه در فصل برداشت گیلاس میانگین برای ۷ هزار نفر اشتغالزایی می‌شود، ادامه داد: میزان گردش مالی گیلاس شهرستان در فصل برداشت ۱۲ میلیارد تومان است.
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با بیان اینکه میزان درآمد باغداران گیلاس با توجه به فروش خوب محصول مناسب است، تصریح کرد: این محصول علاوه بر ارسال به استان‌های مختلف به کشور‌های ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و عراق نیز صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه اشنویه به دلیل داشتن گیلاس‌های باکیفیت و سالم به پایتخت گیلاس ایران مشهور است گفت: یکی از علل استقبال کشور‌های همسایه برای خرید گیلاس از اشنویه را می‌توان میزان کم سموم به کار‌گیری در باغات گیلاس، خوش‌طعم و باکیفیت بودن گیلاس تولیدی شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز آن دانست.
حسینی بیان کرد: گیلاس تولیدی در اشنویه اکثراً به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و در مقیاس محدود نیز به شکل کمپوت نگهداری می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار