کد خبر: 912772
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
قائم مقام مؤسسه پیام آزادگان:
پاسیاد ابر فیاض ویژه گرامیداشت یاد و خاطره سید آزادگان و یادواره شهدای آزاده سه شنبه ۲۹ خرداد ، ساعت ۱۸ در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد. در این مراسم هفت عنوان کتاب ویژه آزادگان رونمایی و خانواده یک آزاده مرحوم تجلیل خواهد شد.
به گزارش جوان، فریبرز خوب‌نژاد جانشین موسسه پیام آزادگان با اشاره به تقدیر از خانواده شهید زلفی که اعضای بدنش را اهدا کرد، گفت اینکه از سال96 و ابتدای سال 97, 70 نفر از آزادگان فوت کردند و این برای جمعیت 40 هزار نفری آزادگان آمار خوبی نیست. تعداد زیادی از این آزادگان به بیماری های خاص و پیشرفته مبتلا شدند و در بستر بیماری هستند و این نشانه خوبی نیست که این جمعیت و سرمایه سرزنده فرهنگی ایران در این سن درد بیماری را حس کنند و از دنیا بروند.
وی ادامه داد: مرحوم ابوترابی فرد دارای دغدغه های بزرگی در زمینه رسیدگی به وضعیت آزادگان بودند و حتی به خاطر این موضوع گریه می‌کردند و فرد مطلعی از وضعیت و مشکلات آزادگان بودند.حقیقتاً کسانی به اندازه مرحوم ابوترابی برای انقلاب کار نکرده و همچنین آزادگان فعال‌ترین قشر جامعه هستند و دارای تحصیلات و فعالیت در جامعه هستند. و امام(رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری تاکید بر روی آزادگان و تولیدات اثر در این موضوع هستند و تقریظ بسیار زیبای سرباز کوچک امام نمونه ای از این تاکید است.
خوب‌نژاد آزادگان را افرادی زاهد, قانع و ساکت برشمرد و گفت که قانون های متعددی در خصوص شهدا, جانبازان و آزادگان جود دارد که پس از تشکیل بنیاد شهید انجام شد ولی پس از تدوین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که به صورت آزمایشی درحال اجراست و بزودی رسمی اجرا می‌شود,این قانون دارای نقص های متعددی است و مشکلات و دغدغه‌های آزادگان در آن دیده نشده است و این ادعا را می‌کنم که اگر کلمه آزادگان در قانون برداشته شود هیچ اتفاقی برای آزادگان نمی افتد و هر تسهیلاتی که برای جانبازان 25 درصد دیده شده برای آزدگان هم دیده شده است.
وی افزود:  این در حالی است که در این قانون برای سالهای اسارت آزادگان هیچ چیزی دیده نشده و آزادگان مشکلاتی دارند که جانبازان ندارند و آزادگان با بیماری‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند که جانبازان آن بیماری ها را ندارند. متاسفانه معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید هم در خواب عمیقی است و این دوستان با آزادگان ارتباطی ندارند تا از دردهای آنان مطلع شوند. عمده بیماری آزادگان بیماری‌های گوارشی است و یک پایش مستمر و مستقل برای آزادگان دیده نشده است.
قائم مقام مؤسسه پیام آزادگان تصریح کرد: از بنیاد شهید درخواست داریم در این قانون بازنگری کند و پیشنهاد می‌کنیم به خاطر دردها و آلام آزادگان, آنها را همسان با جانبازان 50 درصد در نظر ببینید و بخش عمده ای از مشکلات درمانی پیگیری شود. این قانون را باید به گونه ای نوشت که همه از آن بهره‌مند شوند.
خوب نژاد عنوان کرد: متاسفانه آزادگان در 31 استان و دفاتر استانی بنیاد شهید و شرکتها و ادارات کل و شورای مدیریتی بنیاد شهید بجز در استان کرمان, هیچ جایگاه مدیریتی ندارند و این در حالی است که آزادگان دارای تجربیات و مهارت های زیادی هستند که از این ظرفیت بهره برداری نمی شود و اکثرشان بازنشسته و یا در بستر بیماری هستند و  مشکل ما با بنیاد شهید این است که آزادگان در هیچ برهه ای دیده نمی‌شوند. البته قصد من  خط کشی بین شهدا و آزادگان و جانبازان نیست ولی این حقایقی است که وجود دارد.
وی گفت که بنیاد شهید هیچ آزاده ای را به علت بحث مالی جزو شهدا محسوب نمی‌کند و یا به سختی قبول می‌کند.
 خوب ‌نژاد در پایان با بیان  نگارش دو فیلمنامه با موضوع زندگی مرحوم ابوترابی اظهار امیدواری کرد در آینده فیلمی سینمایی از زندگی سید آزادگان ساخته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار