کد خبر: 912750
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
وزیر راه با بیان این‌که نظام تولید و انتشار آمار با قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور مغایرت دارد، گفت:توزیع پول به عنوان سیاست حمایت اجتماعی و ارائه پول به عنوان یارانه مانع از تلاش و کار بیشتر در سطح کشور شده و قطعا اثر معکوس و تخریب کننده است.
جوان ‌آنلاین: وزیر راه با بیان این‌که نظام تولید و انتشار آمار با قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور مغایرت دارد، گفت:توزیع پول به عنوان سیاست حمایت اجتماعی و ارائه پول به عنوان یارانه مانع از تلاش و کار بیشتر در سطح کشور شده و قطعا اثر معکوس و تخریب کننده است.

عباس احمدآخوندی با بیان این‌که همواره در وزارت راه بر دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات تأکید کرده و آن را در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار دادیم تا هر گونه اطلاعات به محض تولید در اختیار مردم قرار گیرد اظهار کرد: همواره تلاش کردیم تا در این زمینه جزو اولین وزارتخانه‌ها باشیم که فکر می‌کنم در این زمینه تاکنون نسبت به سایر بخش‌ها نیز پیشتاز بوده‌ایم، درحقیقت وزارت راه و شهرسازی با اصل تولید اطلاعات و ارائه آن به مرکز آمار هیچ‌گونه مشکلی نداشته و حتی اعتقاد به ضروری بودن آن نیز دارد.

وی با اشاره به این‌که اگر مردم به اطلاعات دست پیدا کرده و از آن‌ها مطلع شوند قطعا می‌توانند راه‌حل‌ها و راهکار‌هایی را پیدا کنند که شاید یک سیستم اداری قادر به انجام آن نباشد، افزود: دسترسی آزاد به اطلاعات مقدمه‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار‌های نوپاست، معتقدم جامعه باید راه حل مناسب در امور اقتصادی را ارائه دهد و دولت به دنبال آن برود چراکه قطعا بهتر از سیستم اداری می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نظام تولید و انتشار آمار با قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور مغایرت دارد. مشکل ما آنجاست که سیستم همچنان بر انگاره قبلی باقی مانده و برای اطلاعات قیمت می‌گذارد درحالی که این اطلاعات جزو کالای عمومی محسوب شده و باید در اختیار همگان قرار گیرد.

وی بیان کرد: اطلاعات هواشناسی کاربردی به طور رایگان در اختیار همگان قرار می‌گیرد این درحالی است که هنوز برخی سازمان‌ها این اطلاعات را ابزار کار خود حساب کرده و آن را برای تأمین بخشی از منابع خود به کار می‌گیرند.

وزیر راه و شهسازی با تأکید براینکه قطعا برای تحقق اهداف، اجرایی شدن این مسئله امری ضروری است، اظهار کرد: از آنجایی که درامد حاصل از فروش اطلاعات رقم جدی برای دستگاه‌ها محسوب نمی‌شود به نظرم اصلاح آن نیز کار ساده‌ای خواهد بود، این اقدام تنها مانع بزرگی برای مراکز دانشی و استارت‌آپ‌ها محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

آخوندی با اشاره به "تشریح مدل توانمندسازی اقتصادی - اجتماعی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" گفت: بدون شک با اصل تأمین خرد مالی در محلات هدف موافق هستیم. با توجه به سوابق سایر کشور‌ها در حوزه توزیع پول به عنوان سیاست حمایت اجتماعی و ارائه پول به عنوان یارانه مانع از تلاش و کار بیشتر در سطح کشور شده و قطعا اثر معکوس و تخریب کننده دارد.

وی با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی ماهیت نهاد‌های تأمین مالی خرد (به عنوان مجری اصلی مدل توانمندسازی ارائه شده از سوی وزارت تعاون) گفت: درصورتی که ماهیت این گروه‌ها به عنوان نهاد، صندوق و یا هر گونه دیگر روشن نشود در زمان حمایت دولتی دچار مشکل خواهند شد.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
شما اقای اخوندی شکمتان سیره خبر از یکعده فقیر ونیازمند این مملکت ندارید زیرا شما از جنس مردم نیستید.توی این چند سال همه چیز برای صاحبان خرد معلوم شد.کم کار میکنید زیاد حرف میزنید.وپر مدعا هستید واز همه کس طلبکارید. درعرض این چند سال چند تا مسکن ساختید وبه مردم دادید.این است دولت تدبیر وامید واقعا که.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار