کد خبر: 912646
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مردي كه متهم است در جريان ارتباط پنهاني با زن مورد علاقه‌اش، شوهر وي را با همدستي دو نفر از دوستانش به قتل رسانده تحت تعقيب پليس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، ساعت 18:30 يازدهم‌دي‌سال قبل بود كه مردي با مركز فوريت‌هاي پليس‌110 تماس گرفت و گزارش يك قتل را اعلام كرد. لحظاتي بعد، تيمي از مأموران كلانتري‌102 پاسداران راهي محل حادثه در شيان، منطقه لويزان شدند. محل حادثه طبقه سوم ساختمان مسكوني و جسد متعلق به مردي‌50‌ساله ‌بود كه با اصابت ضربات چاقو به ناحيه سر، سينه و گردن به قتل رسيده بود. با تأييد خبر، بازپرس شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران به همراه تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل حاضر شد. مرد همسايه كه پليس را از ماجرا با خبر كرده بود، گفت كه دو پسر جوان را هنگام فرار از خانه مقتول ديده است.
او توضيح داد: لحظاتي قبل از حادثه در حال نماز خواندن بودم كه ناگهان فرياد كمك خواهي مرد همسايه را شنيدم. همان لحظه همسرم در آپارتمانمان را باز كرد و دو مرد جوان را ديديم كه از خانه همسايه فرار كردند. بعد متوجه مرد همسايه شديم كه غرق در خون در خواست كمك داشت. ابتدا به پليس و اورژانس خبر دادم و بعد خودم را به او رساندم و تلاش كردم تا عاملان حادثه را معرفي كند، اما به علت شدت جراحت قادر به حرف زدن نبود و فوت شد.
تحقيق از مظنون اصلي
بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني مشخص شد كه همسر مقتول هنگام وقوع حادثه در خانه يكي از بستگانش حضور داشته‌است، بنابراين با تماس پليس از ماجرا با خبر و در محل حاضر شد. همزمان با انتقال جسد به پزشكي قانوني زن 30‌ساله وقتي مورد تحقيق قرار گرفت، گفت كه شوهرش با هيچ‌كس اختلاف نداشت. او گفت: ساعت‌18 بود كه همراه شوهرم به خانه يكي از دوستانم رفتم. شوهرم به خانه برگشت، اما من آنجا ماندم تا اينكه 15‌دقيقه بعد همسايه‌مان تماس گرفت و من را از ماجرا با خبر كرد.
با توجه‌به تناقض‌گویی‌هاي زن جوان وي به عنوان مظنون بازداشت شد. او در جريان بازجويي‌هاي بعدي هم گفت كه از ماجرا خبر ندارد. متهم اما در تحقيقات بيشتر مدعي شد كه قتل را يكي از بستگان شوهرش كه محمدامين.‌ب نام دارد مرتكب شده است.
راز يك خيانت
او توضيح داد: مدتي قبل بود همراه شوهرم راهي جزيره كيش شدم. آنجا بود كه با يكي از بستگان شوهرم كه محمدامين نام دارد آشنا شدم. مدتي كه از اين آشنايي گذشت او وارد زندگي ما شد. محمدامين وقتي از اختلاف‌هاي من و شوهرم با خبر شد خودش را به من نزديك كرد تا جايي كه گفت به من علاقه‌مند شده است. هر وقت كه برايم مشكلي پيش مي‌آمد با محمدامين مشورت كردم. او مي‌گفت كه شوهرم مرد مناسبي براي من و پدر خوبي براي دخترمان نيست و خواست كه طلاق بگيرم و با او ازدواج كنم كه قبول نكردم. او گاهي از من مي‌خواست كه از رفتار شوهرم انتقام بگيرم تا اينكه موضوع قتل شوهرم را مطرح كرد و خواست در قبال اجراي قتل به او پول پرداخت كنم كه گفتم پولي براي پرداخت ندارم. من فكر مي‌كردم كه او مردي ترسو است كه اصلاً جرئت اجراي چنين كاري را ندارد.
با اطلاعاتي كه متهم در اختيار پليس گذاشت كارآگاهان راهي محل زندگي محمدامين شده اما متوجه شدند كه او متواري شده است.
بازداشت دو همدست محمدامين
كارآگاهان پليس در جريان بررسي دوربين‌هاي مداربسته دو جوان ديگر كه در جريان حادثه حضور داشتند را شناسايي كردند. بهزاد و فرهاد هر دو 23‌ساله همراه محمدامين قدم به محل جنايت گذاشته و سپس متواري شده‌بودند. در بررسي سوابق آنها معلوم شد كه بهزاد سه بار به اتهام سرقت، كلاهبرداري و جعل بازداشت شده و به زندان افتاده بود. بعد از به دست آمدن اين اطلاعات معلوم شد كه اين دو متهم نيز بعد از ارتكاب حادثه از تهران گريخته و راهي شهري در شمال غرب كشور شده‌ كه 24‌بهمن‌‌سال‌96 بازداشت شدند و به همدستي در قتل اعتراف كردند.
بهزاد در شرح ماجرا گفت: يك‌ماه قبل از حادثه بود كه با محمدامين آشنا شدم. او گفت با مردي ميانسال اختلاف دارد و قصد دارد او را تنبيه كند. محمدامين مي‌دانست كه من مهارت زيادي در رانندگي دارم براي همين از من خواست در اجراي اين كار به او كمك كنم. البته قرار نبود كه مرتكب قتل شويم. او وعده داد كه برايم يك موتورسيكلت بخرد و 25 ميليون تومان هم دستمزد بدهد كه قبول كردم.
اعتراف به قتل
روز حادثه بعد از تماس او بود كه همراه فرهاد كه از دوستانم است راهي خانه مقتول شديم. وقتي وارد شديم كسي در خانه نبود. لحظاتي بعد مقتول وارد شد كه هر سه به او حمله كرديم. من با چاقو چند ضربه به او زدم. فرهاد هم چاقوي كوچكي داشت كه او هم چند ضربه به مقتول وارد كرد، اما نمي‌دانم كه ضربات او به كدام قسمت بدن مقتول وارد شد. بعد محمدامين مقتول را به سمت تلويزيون هل داد. سپس چاقوي من را گرفت و با آن ضربه‌اي به گردن مقتول زد. سپس همگي از محل فرار كرديم. متهم گفت: بعد از حادثه محمدامين به وعده‌اش عمل نكرد و هيچ پولي به من نداد.
سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصوير محمدامين گفت: دستور انتشار تصوير بدون پوشش متهم از سوي قاضي صادر شده است، بنابراين كساني كه از مخفيگاه وي خبر دارند اطلاعات خود را از طريق شماره تماس‌51055510 در اختيار كارآگاهان ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار