کد خبر: 912644
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مردي كه21‌سال قبل با همدستي سه نفر از دوستانش مرد محضر دار را به قتل رسانده‌است با تلاش خيران از قصاص فاصله گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، روز پنجم آذر‌‌سال‌76 بود كه مأموران از قتل مرد محضر‌داري در حوالي سه راه افسريه با خبر و راهي محل شدند. لحظاتي بعد وقتي مأموران پليس و بازپرس ويژه قتل قدم در قتلگاه گذاشتند با جسد مرد 55‌ساله‌اي به نام محمد داخل محضر روبه‌رو شدند كه دهان و دست و پايش با پارچه‌اي بسته شده بود. نخستين بررسي‌ها نشان داد مقتول صاحب محضر است كه بر اثر خفگي به كام مرگ رفته است. مأموران در بررسي‌هاي محل حادثه با بهم ريختگي داخل محضر روبه‌رو شدند كه حكايت از اين داشت سارق يا سارقاني به محضر دستبرد زده و پس از سرقت گاوصندوق و تعدادي وسايل ديگر مرتكب قتل شده‌اند.
در چنين شرايطي مأموران تحقيقات خود را براي شناسايي عاملان قتل آغاز كردند تا اينكه در اين حادثه به رد پاي پسر 17‌ساله‌اي به نام بهنام رسيدند. بررسي‌ها نشان داد وي مدتي قبل در محضر مقتول كار مي‌كرده اما پس از حادثه به طرز مرموزي ناپديد شده است. بنابراين بهنام به عنوان مظنون به قتل تحت تعقيب مأموران قرار گرفت تا اينكه چند روز بعد بازداشت شد.
دستگيري شاگرد خطاكار
متهم ابتدا منكر قتل شد، اما در تحقيقات فني لب به اعتراف گشود و گفت همراه سه نفر از دوستانش نقشه سرقت مرگبار را طراحي و اجرا كرده است.
وي گفت: مدتي بود در محضر مقتول مشغول به كار بودم و خبر داشتم مقتول درآمد خوبي دارد و تمامي پول‌هايش را داخل گاوصندوق نگهداري مي‌كند. همين موضوع مرا وسوسه كرد تا به فكر سرقت از آنجا بيفتم و با سه نفر از دوستانم به نام‌هاي احسان، سهراب و ابراهيم نقشه سرقت از محضر را طراحي و اجرا كنيم. آن روز من به بهانه مشورت گرفتن درباره ازدواج به محضر رفتم. به مقتول گفتم قصد دارم با دختري به نام شهين ازدواج كنم، اما پدر و مادرش مخالف هستند. از او خواستم مرا راهنمايي كند و او هم قبول كرد. در حال مشورت دادن به من بود كه سه همدستم وارد شدند. همان لحظه مقتول متوجه نيت ما شد و خواست از جايش بلند شود كه احسان و سهراب او را روي صندلي‌اش نشاندند. دست و پاي او را با پرده دفترش بستيم و بعد هم سهراب و احسان هر دو تكه‌اي از پرده را بريدند و داخل دهانش گذاشتند تا صدايش را كسي متوجه نشود. ما در ادامه گاوصندوق ، تلويزيون، ويدئو و تلفن او را سرقت كرديم و از آنجا خارج شديم. وي در پايان گفت: او زنده بود و ما قصد قتل نداشتيم و فكر مي‌كرديم فردي يا افرادي به داخل محضر مي‌آيند و او را نجات مي‌دهند.
به‌دنبال اعتراف متهم، مأموران سه همدست وي را بازداشت كردند.
سه متهم در تحقيقات با اظهار پشيماني حرف‌هاي بهنام را تأييد كردند.
قصاص براي دو متهم رديف اول
پس از تحقيقات تكميلي دو متهم رديف اول به نام‌هاي احسان و سهراب به اتهام مشاركت در قتل عمد مرد محضر دار در شعبه‌1603 دادگاه عمومي به قصاص محكوم و دو متهم ديگر به 15‌سال‌ حبس محكوم شدند.
رأي قصاص دو متهم پس از تأييد در شعبه‌33 ديوان عالي كشور به شعبه اجراي احكام دادسراي امور جنايي فرستاد شد. در حالي كه دو متهم در يك قدمي چوبه دار قرار داشتند هيئت صلح و سازش دادسراي امور جنايي تهران به سرپرستي قاضي محمد شهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران تلاش‌هاي خود را براي جلب رضايت آغاز كردند.
بخشش قاتل با كمك مرد خير
سرانجام پس از تلاش تيم صلح و سازش اولياي‌دم اعلام كردند در صورت پرداخت ديه دو متهم را مي‌بخشند. بدين ترتيب چند روز قبل مرد خيري به دادسراي امور جنايي رفت و با پرداخت 50‌ميليون تومان به عنوان بخشي از ديه، رضايت يكي از متهمان را به نام احسان از اولياي‌دم گرفت. در حالي كه احسان پس از 21‌سال زنداني به آغوش خانواده‌اش بازگشت، هيئت صلح و سازش دادسرا در تلاش است تا با برگزاري جلسات صلح و سازش براي متهم ديگر اين پرونده رضايت بگيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار