کد خبر: 912605
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
گفت و گوی «جوان آنلاین» با علی سرتیپی درباره حواشی پیش آمده درباره پخش فوتبال در سینما‌ها
همین دیروز و در حالی که جمعیت زیادی از مردم در حال تماشا و لذت بردن از فوتبال بودند، در سالن دیگری که اکران یک فیلم سینمایی طبق برنامه در حال انجام بود چیزی حدود 10 یا 15 نفر تماشاگر حضور داشت!

مصطفي شاه كرمي

پس از گذشت چهار سال از پخش زنده مسابقات فوتبال جام جهاني 2014 و تجربه اندوزي بكر و بديعي از جانب سينما داران ، امسال هم پخش زنده مسابقات فوتبال جام جهاني روسيه در سالن ها و پرديس هاي سينمايي، باعث كشمكش و طرح مجادله هاي لفظي پينگ پونگي بين دو جريان مخالف و موافق گرديد. هر چند در نهايت با ميدان داري سينما داران فرصت تكرار اين تجربه جالب و البته تا حدودي چالشي در دسترس سينما داران و تماشاگران قرار گرفت؛ اما همچنان طيفي از سينماگران به عنوان اصلي ترين مخالفان چنين اقدامي بر مواضع و ادله مخالفتشان ابرام و اصرار دارند.

سينماگران معتقدند اين اقدام سينما داران باعث ركود فروش آثار سينمايي و اجحاف در حق سينما و هنر مي شود و از طرفي سينما داران با طرح اين مسئله كه اختصاص سالن به پخش فوتبال نه تنها هيچ ضربه اي به صنعت سينما نمي زند بلكه باعث رونق بخشي و بالا رفتن درآمد سينماداران و به تبع آن پويايي و تحرك بيشتر هنر صنعت سينما مي گردد.

علي سرتيپي به عنوان يكي از فعالان حوزه سينما كه هم در بحث توزيع و پخش آثار سينمايي و هم سينما داري، نمونه اي قابل اعتنا و اتكا محسوب مي گردد. سرتيپي به دلايل گفته شده در پاسخ به انتقادات سينماگران در رابطه با به محاق رفتن فيلم و سينما در صورت پخش فوتبال در سالن ها به خبرنگار «جوان آنلاين» مي گويد: از آنجايي كه من، هم عضو صنف تهيه كنندگان سينما هستم و هم مديريت پرديس سينمايي كوروش را برعهده دارم؛ اين اتفاق و تصميم را يك حركت آوانگارد و البته مدبرانه مي دانم. واقعيت مسئله اين است كه من در حوزه هاي توليد، توزيع و پخش و همچنين اكران و نمايش فعاليت دارم و همين مسئله باعث شده كه بدون هيچگونه سوگيري يا طرفداري بلا وجه و بدون منطق نسبت به مباحث مترتب بر اين اقدام اعلام مي كنم كه اين اقدام باعث رونق بخشي به سينما و كمك خيلي خوبي به جريان فيلمسازي و سالن داري مي كند. نكته قابل اعتنا اين است كه همين ديروز و در حالي كه جمعيت زيادي از مردم در حال تماشا و لذت بردن از فوتبال بودند، در سالن ديگري كه اكران يك فيلم سينمايي طبق برنامه در حال انجام بود چيزي حدود 10 يا 15 نفر تماشاگر حضور داشت!

سرتيپي درباره قيمت بليط تماشاي فوتبال كه طبق برخي اخبار حتي تا رقم 90 هزار تومان هم مخابره شد، اظهار مي دارد: اين موضوع صحت دارد! ما روز گذشته خبرهايي از وجود بليط 20 هزار توماني تا يكصد هزار توماني را هم شنيديم! البته قيمت بليط ما همان 20 هزار تومان است و اعلام رقم هايي غير از اين مربوط به خريد و فروش توسط دلالان و در بازار سياه بود كه باعث تعجب و حيرت ما هم شد.

اين پخش كننده سينما با اشاره به اينكه روز گذشته رقم 500 ميليون تومان فروش از محل پخش مسابقه فوتبال به گوش رسيد، مي افزايد: اميدوارم كه اين روند ادامه دار باشد و با توجه به تأثير مثبتي كه در بين آحاد مردم و قشرهاي مختلف داشته، بتوانيم به چنين فضاهايي وسعت و گستره شمول بيشتري بدهيم. واقعيت اين است كه اين حركت از نظر اقتصادي و از اين منظر كه موجب تزريق پول بيشتري به بدنه سينما مي شود، معتقدم كه كار بسيار خوبي است و اميدوارم كه ضمن ارتقا و بالا بردن هماهنگي هاي لازم، بتوانيم فضاي مثبت و شادي را براي مردم عزيزمان تدارك ببينيم.

وي درباره احتمال بروز رفتارهاي هيجاني و يا بروز برخي اقدامات تخريبي از سوي عده اي از تماشاگران نيز تأكيد مي كند: ما مطمئن هستيم كه هيچ اتفاق بدي نمي افتد و حتي اگر نتيجه بازي چيزي غير از برد تيم ملي كشورمان هم مي شد اتفاقي نمي افتاد. كما اينكه تا لحظات پاياني بازي كه گلي بين دو تيم رد و بدل نشده بود هيچ حركت يا اقدام تحريك كننده و يا تخريبي نسبت به لوازم و تجهيزات سالن ها اتفاق نيفتاد و من خودم اين مسئله را عينا رصد  كردم. بهترين مسئله ديروز اين بود كه مردم با خوشحالي و با روحيه اي عالي و خوب از سالن هاي سينما بيرون رفتند و به نظر من ايجاد و تداوم همين شادماني در بين مردم جامعه بهترين اتفاق و نتيجه اي بود كه ما از چنين تصميم و اقدامي گرفتيم.

پخش فوتبال از سالن هاي سينما به غير از برخي سينماگران مدعي و مطالبه گر جدي تري به اسم صدا وسيما هم دارد كه به دليل عدم دستيابي به هر گونه انتفاع و درآمد مادي از قِبَلِ چنين موضوعي، مي تواند به عنوان يكي از چالش هاي عمده و سهم خواه براي اين اقدام در آينده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار