کد خبر: 912603
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به پیش‌بینی بانک جهانی از رشد قابل‌توجه اقتصاد ایران به‌رغم خروج امریکا از برجام گفت: ظرفیت درونی اقتصاد ایران بالاست و این موضوع را کارشناسان بانک جهانی نیز اشاره کردند و آن را قبول دارند.
به گزارش تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به تحلیل بانک جهانی از فضای اقتصادی ایران گفت: پیش‌بینی بانک جهانی از اقتصاد ایران در سال‌جاری میلادی، پیش‌بینی مثبتی است و در واقع به‌رغم خروج امریکا از برجام، گزارش منتشر شده نشان می‌دهد افت و خیز خاصی در اقتصاد ایران وجود ندارد و این خبر خوبی برای مردم و مسئولان است.
وی اضافه کرد: متأسفانه درباره تحریم‌ها، برجام و همچنین خروج امریکا از برجام بیش از حد غلو شد. گزارش بانک جهانی برای رشد اقتصادی ایران است، اما بر‌اساس گزارش بانک جهانی، انتظار شوک‌های کوتاه‌مدت نداریم؛ یعنی نگرانی بسیاری از مردم و فعالان اقتصادی از خروج امریکا در برجام داشتند، اتفاق نخواهد افتاد و این نکته مثبت است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه ظرفیت درونی اقتصاد ایران بالاست، عنوان کرد: این موضوع را کارشناسان بانک جهانی نیز اشاره کردند و آن را قبول دارند که با خروج یک کشور از برجام و تحریم‌ها، اتفاق خاصی نخواهد افتاد. اقتصاد ایران با اروپا در تعامل است و با شرق آسیا نیز تعاملات زیادی دارد، اما درونمایه‌های اقتصادی ایران بسیار بالاست.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از نیاز‌های کشور در داخل تولید و مصرف می‌شود و این یعنی اگر بتوانیم ثبات داخلی ایجاد کنیم، نوسانات بیرونی اثر زیادی نخواهد داشت. میزان واردات و صادرات ایران حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی است؛ یعنی ۹۰ درصد تولید و مصرف را در داخل انجام می‌دهد و به همین دلیل یک اقتصاد بزرگ محسوب می‌شویم و مانند اقتصاد‌های کشورهایی، چون قطر خیلی تحت‌تأثیر نوسانات اقتصادی بیرونی نیستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار