کد خبر: 912462
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
ایران ۳- لهستان صفر
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از هفته چهارم لیگ ملت های والیبال موفق شد با درخشش جوانانش تیم قدرتمند لهستان را شکست دهد و سه امتیاز مهم را کسب کند. این در حالی است که لهستانی ها پیش از این فقط یک شکست را در کارنامه داشتند و این دومین شکست آنها محسوب می شود.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از هفته چهارم لیگ ملت های والیبال موفق شد با درخشش جوانانش تیم قدرتمند لهستان را شکست دهد و سه امتیاز مهم را کسب کند. این در حالی است که لهستانی ها پیش از این فقط یک شکست را در کارنامه داشتند و این دومین شکست آنها محسوب می شود.

این هفته که بازی ها به میزبانی امریکا در حال پیگیری است تیم ملی کشومان در این بازی با ترکیب جوان سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، پوریا یلی، سامان فائزی و مرتضی شریفی پا به میدان گذاشت.

شاگردان کولاکوویچ در این بازی دست به کار بزرگی زدند و در سه ست با امتیازهای۲۶-۲۴، ۲۶-۲۴ و ۲۵- ۲۲توانستند نتیجه بازی را از آن خود کنند. با این نتیجه، ایران چهارمین پیروزی ایران کسب کرد و ۱۲ امتیازی شد و در رده یازدهم قرار گرفت.

در ست نخست بازیکنان هر دو تیم شروع خوبی داشتند و با عملکرد خوبشان امتیازات پایاپای ردل و بدل شد.سرویس های خوبی شفیعی در این بازی باعث شد تا ایران زودتر به امتیاز ۸ برسد. در ادامه سرویس پرشی موجی میلاد عبادی پور امتیاز ایران را به ۱۰ رساند تا اختلاف امتیاز ایران بیشتر شود.در این ست هر چند به خاطر مصدومیت بازیکنان باتجربه مثل امیر غفور و قائمی ، کولاکوویچ محبور شد بیشتر از جوانان خود بهره ببرد اما جوانان باانگیزه هم در مقابل با عمکرد خوبشان جواب اعتماد مربی را دادند و بهترین نمایش را در زمین ارائه دادند.

در ادامه سرویس های بی نقص و قدرتمند شولز باعث شد تا تا لهستان از ایران پیش بیافتند و تابلو امتیازات نتیجه ۱۵ بر ۱۳ را به سود لهستان نشان دهد.در این لحظه کولاکوییچ برای ایجاد وقفه در روند امتیاز گیری درخواست تایم اوت کرد که مثمرثمر واقع شد . دفاع خوب فائزی و شفیعی ،ایران در امتیاز ۱۵ به تساوی کشاند .لحظات پایانی بسیار حساس پیگیری می شد و هر دو تیم در امتیاز ۲۴ مساوی بودند. عملکرد خوب شریفی در انتهای زمین باعث شد تا ایران ست اول را ۲۶ بر ۲۴ ست اول را به سود خود تمام کند.

در ست دوم شاگردان کولاکوویچ با انگیزه تر ظاهر شدند و توانستند با عملکرد خوبشان همان ابتدا دو امتیاز پیش بیافتند.جنگندگی مثال زدنی بازیکنان کشورمان باعث شده بود تا ایران فارغ از نام لهستان بهترین نمایش خود را با جوانان خود داشته باشد. دفاع خوب فائزی در روی تور باعث شد تا اولین وقت فنی با امتیاز ۸ برای تیم ما همراه شود.

اختلاف امتیاز به سود ما ۴ بود و مربی لهستان با تعویض های متعدد سعی در عوض کردند روند بازی داشت. بازیکنان باتجربه ای همچون کورک هم نمی توانستند جلوی انگیزه جوانان ما را بگیرد. برتری دو امتیاز تا عدد ۱۸ بر ۱۶ نیز ادامه داشت و تیم پر ستاره لهستان همچنان در صدد پیش افتادن ازتیم ایران بود.هنین مربی تیم لهستان که اصلا دوست نداشت این ست را هم بازنده باشد برای چندمین بار دست به تعویض زد و این بار لوماژ با تجربه را وارد زمین کرد تا شاید بتواند نتیجه بازی را عوض کند اما این شاگردان کولاکوویچ بودند که با ارائه یک بازی بی نقص و عالی توانستند مثل ست اول ۲۶ بر۲۴ حریف قدرتمند خود لهستان را شکست دهند تا ضمن کسب یک امتیاز با انگیزه بیشتر به ست سوم بروند.

در ست سوم بازهم عملکرد خوب ملی پوشان ما را ازهمان ابتدا ۳ امتیاز از حریف خود پیش انداخت .لهستان در این ست تمام توان خود را در پیش گرفته بود تا بتواند حداقل یک ست بازی را از آن خود کند اما سرویس های فوق العاده شفیعی در این بازی امان تیم پرستاره لهستان را بریده بود.

۱۰ بر ۸ به سود ایران بازی ادامه داشت. بازی خوب ملی پوشان اختلاف امتیاز را به عدد ۴ رسانده بود.حاشیه امنیت خوبی برای تیم ایران بوجود آمده بود وملی پوشان با انگیزه بیشتری کار را دنبال می کردند و در نهایت هم موفق شدند با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی برسند تا در مجموع با نتیجه سه بر صقر برنده بازی شوند و ۳ امتیاز مهم بازی را کسب کنند.

در پایان این بازی عبادی‌پور و علی شفیعی هر کدام توانستند با کسب ۱۳ امتیاز بعنوان امتیازآورترین بازیکنان میدان معرفی شوند و در مقابل دامیان شولز با کسب 12 امتیاز برای تیم ملی لهستان بهترین بازیکن لهستان شناخته شد.

 ایگور کولاکوویچ پس از کسب پیروزی برابر لهستان گفت: مثل بازی با برزیل سعی کردیم بیشتر به جوانان با انگیزه بها دهیم که انصافا عملکرد خوبی هم داشتند. بازیکنان جوانم دوباره ثابت کردند که ما می توانیم به جوانان اعتماد کنیم.آنچه در این بازی خیلی به چشم خورد بازی خوب معروف بود هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ روانی که بازیکنان باتجربه را ترغیب به یک بازی ایده آل می کرد.در دو بازی گذشته که نتیجه را واگذار کرده بودیم بچه ها کمی به احاظ روانی در سطح پایینی قرار گرفته بودند اما خوشحالم که با این برد به بازی برگشتیم.

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال امشب از ساعت 23:30 به مصاف صربستان خواهد رفت.

 

نتایج کامل دیدار های روز نخست هفته چهارم

چین ۱ – ایتالیا ۳(۲۳-۲۵، ۲۱-۲۵، ۲۵-۱۹ و ۱۷-۲۵)

کره جنوبی ۱ – استرالیا ۳(۲۵-۲۳، ۱۹-۲۵، ۱۹-۲۵ و ۲۱-۲۵)

کانادا ۳ – برزیل صفر(۲۵-۲۲، ۳۴-۳۲ و ۲۵-۲۳)

بلغارستان صفر – فرانسه ۳(۲۱-۲۰، ۲۰-۲۵ و ۲۳-۲۵)

آلمان ۲ – ژاپن ۳(۲۲-۲۵، ۲۵-۲۱، ۱۵-۲۵، ۲۵-۲۰ و ۱۲-۱۵)

روسیه ۳ – آرژانتین صفر(۲۵-۲۰، ۲۵-۲۰ و ۲۶-۲۴)

 

 

 

برنامه هفته چهارم مسابقات ایران

شنبه 26 خرداد ماه؛ ایران – صربستان ساعت 23:30

یکشنبه 27 خردادماه؛ آمریکا – لهستان ساعت 3 بامداد

 یکشنبه 27 خردادماه؛ لهستان – صربستان ساعت 21

دوشنبه 28 خردادماه؛ آمریکا – ایران ساعت 3 بامداد

 

 

وحید صابری

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار