کد خبر: 912374
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ناكامي تلاش پليس براي شناسايي عامل يا عاملان قتل پسر جواني كه در حادثه تصادف ساختگي به قتل رسيده بود باعث شد تا ديه مقتول از صندوق بيت‌المال پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ما، نهم بهمن‌سال‌87، مأموران پليس از مرگ مشكوك پسر جواني به نام افشين 28‌ساله در يكي از خيابان‌هاي ورامين باخبر و راهي محل شدند. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني، كارشناسان پليس با بررسي محل تصادف بنا به شواهد و قرائن موجود دريافتند که تصادف ساختگي و عمدي بوده است. بنابراين پرونده با موضوع قتل عمد تشكيل شد و در اختيار كارآگاهان پليس قرار گرفت.
شواهد نشان مي‌داد روز حادثه مقتول براي ترك اعتياد به كمپي حوالي همان محل تصادف رفته بود كه بعد از خارج شدن از كمپ دچار حادثه مي‌شود، بنابراين مدير كمپ تحت بازجويي قرار گرفت و به مأموران گفت: «افشين مدتي قبل در كمپ بستري شد تا اينكه بعد از 20روز پدرش كارهاي ترخيصش را انجام داد و او مرخص شد. روز حادثه او بار ديگر براي ترك اعتياد به كمپ آمد، اما به خاطر مصرف بيش از حد كراك حالش خوب نبود به همين دليل از او خواستم برود و چند روز ديگر بيايد. ساعتي بعد از رفتن افشين بود كه خبر رسيد او سر خيابان تصادف كرده است. آنجا بود كه با همسر صيغه‌اي او و خانواده‌اش تماس گرفتم و آنها را در جريان تصادف افشين قرار دادم.»
بعد از توضيحات مدير كمپ، همسر صيغه‌اي مقتول‌– مريم 40‌ساله‌- نيز تحت بازجويي قرار گرفت. او به مأموران گفت: «مدتي قبل در يك شركت نمايندگي بيمه مشغول كار شدم و در جريان كار با افشين آشنا شدم. به پيشنهاد او با هم صيغه كرديم تا اينكه متوجه شدم او معتاد است. با هم مشكلي نداشتيم و تنها اختلاف ما اعتياد افشين بود. او لوازم خانه را دور از چشم من سرقت مي‌كرد و مي‌فروخت. بارها متوجه شده بودم اما او قبول نمي‌كرد.‌» آن زن در ادامه گفت: «يكبار به كمك پدر افشين او را در كمپ بستري كرديم و از آنجائيكه وضع مالي آنها خوب نبود همه هزينه را خودم پرداخت كردم. من به افشين علاقه‌مند بودم، اما او اراده‌اش براي ترك اعتياد قوي نبود به همين دليل بعد از ترخيص از كمپ دوباره سراغ مواد رفت. او را تشويق كردم دوباره در كمپ بستري شود كه متأسفانه آن روز بعد از برگشت از كمپ دچار حادثه شد. حالا به كسي مشكوك نيستم و خودم نيز روز حادثه در محل كار بودم.»
با گذشت 10‌سال از حادثه در حاليكه تلاش پليس براي شناسايي عامل يا عاملان قتل پسر جوان ناكام مانده بود، اولياي‌دم درخواست ديه از بيت‌المال را مطرح كردند.
به اين ترتيب پرونده به شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و صبح ديروز روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي توكلي و مستشار محمدي قرار گرفت. بعد از اعلام رسميت جلسه پدر مقتول در جايگاه قرار گرفت و گفت: «در طول اين سال‌ها خيلي سعي كردم افشين را كمك كنم تا اعتيادش را ترك كند، اما وضع مالي خوبي نداشتم و نمي‌توانستم براي ترك او هزينه كنم. در اين سالها نيز با كسي خصومت نداشتم و نمي‌دانم چرا بايد اين حادثه براي پسرم اتفاق بيفتد. حالا با گذشت اين همه سال درخواست ديه از بيت‌المال را دارم.»
در پايان هيئت قضايي وارد شور شد و با درخواست اولياي‌دم موافقت كرد. به اين ترتيب حكم پرداخت ديه از صندوق بيت‌المال صادر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار