کد خبر: 912305
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
آمار تمام تیم‌هایی که به جام جهانی نرفته‌اند

جام جهانی یک آورد‌گاه بزرگ است که در آن تیم‌های زیادی حضور پیدا می‌کنند و تا به حال از 223 تیم موجود در قاره‌های مختلف 79 تیم توانسته‌اند در جام جهانی حاضر باشند که در بین آنها اروپا با 33 نماینده بیشترین تعداد را در بین قاره‌های حاضر داشته است و این جام بزرگ که بی‌شک بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال در جهان به‌حساب می‌آید مردمان زیادی را از قاره‌های مختلف به خود دیده است و تقریبا تعداد زیادی از مردمان جهان هم در حسرت کشورشان برای حضور در این مسابقات باقی مانده‌اند که در ادامه به همه آنها اشاره می‌شود.

   آسیا (35 تیم)

قاره آسیا که از 47 تیم تشکیل شده، تا به حال در جام جهانی 12 نماینده داشته است. بهترین نماینده این قاره در جام جهانی کره‌جنوبی بوده که 11 بار در این مسابقات حضور داشته است. قاره زرد با 35 تیم راه نیافته به جام جهانی جزء قاره‌هایی به‌حساب می‌آید که پراکندگی کشورهایش در جام جهانی زیاد نبوده است.

افغانستان، بحرین، بنگلادش، بوتان، برونی ، کامبوج، چین تایپه، گوام، هنگ‌کنگ، اردن، قرقیزستان، لائوس، لبنان، ماکائو، مالزی، مالدیو، مونگولیا، میانمار، نپال، جزیره ماریانا شمالی، عمان، پاکستان، فلسطین، فیلیپین، قطر، سنگاپور، سریلانکا، سوریه، تاجیکستان، تایلند، تیمور شرقی، ترکمنستان، ازبکستان، ویتنام و یمن.

   آفریقا (43 تیم)

قاره آفریقا بیشترین تعداد تیم‌های راه نیافته را در سایر قاره‌ها دارد. این قاره که از 56 تیم تشکیل شده است از بین آنها فقط 13 کشور توانسته‌اند در طول 20 دوره قبلی که جام جهانی برگزار شده در آن حضور پیدا کنند و سایر کشورها موفق به دیدن میدان بزرگ جام جهانی تا به حال نشده‌اند.

در بین کشورهای آفریقایی تیم ملی کامرون موفق به حضور بیشتر در جام جهانی شده است که البته آنها در روسیه حضور ندارند و این کشور در طول تاریخ جام جهانی تا به حال هفت بار حاضر بوده است که از این حیث بین هم‌قاره‌ای‌های خودش رکورد‌دار است.

بنین، بوتسوانا، بورکینا فاسو، بوروندی، کاپ ورده، جمهوری آفریقا مرکزی، چاد، کوموروس، کنگو، جمهوری کنگو، دجیبوتی، گینه استوایی، اریتریا، اتیوپی، گامبیا، گینه، گینه بیسائو، کنیا، لسوتو، لیبریا، لیبی، ماداگاسکار، مالاوی، مالی، مائوریتانیا، مائوریتیوس، موزامبیک، نامبیا، نیجر، رئونیون، رواندا، سائو تام و پرینسیپ، سیچلس، سیرا‌لئون، سومالیا، سودان جنوبی، سودان، سوازیلند، تانزانیا، اوگاندا، زامبیا، زانزیبار و زیمبابوه.

   کونکاکاف (آمریکای مرکزی و شمالی) (30 تیم)

قاره 41 تیمی کونکاکاف که تنها 11 تیم آن در جام جهانی حضور داشته‌اند، کشورهای کوچکی را در درون خود جای داده است. این قاره که پرافتخارترین تیم آن مکزیک است تا به حال 30 تیم را در جام جهانی مشاهده نکرده است و تیم ملی مکزیک با 16‌بار حضور در جام جهانی از همه کشورهای این قاره پیشی گرفته و بعید است که کشوری بتواند در این قاره به رکورد آنها دست پیدا کند.

آنگویلا، آنتیگوا و باربودا، آروبا، باهاماس، باربادوس، بلیز، برمودا، بونایر، جزایر بریتیش ویرجین ، جزیره کایمان، کوراچائو، دومینیکا، جمهوری دومنیکن، فرنچ گویانا، گرانادا، گوادلوپ، گواتمالا، گویانا، مارتینکو، مونتسرات، نیکاراگوئه، پورتو ریکو، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت مارتین، سنت وینسنت و گرنادینس، سورینام، جزیره ترکس و کایکوس و جزیره ویرجین.

   کونمبول (آمریکای جنوبی) (یک تیم)

کونمبول یا آمریکای جنوبی که کمترین تعداد تیم را در بین سایر قاره‌ها دارد توانسته عملکرد مناسبی را در بین سایر قاره‌ها از خود به نمایش بگذارد. آنها از 10 تیم حاضر در قاره‌شان 9 تیم را تا به حال در جام جهانی مشاهده کرده‌اند و بعد از اروپا از قاره‌های پرافتخار به‌حساب می‌آیند که 9 تیم حاضر آنها در جام جهانی حضور داشته‌اند و موفق به کسب 9 قهرمانی در طول تاریخ جام جهانی شده‌اند. این 9 قهرمانی را اروگوئه، آرژانتین و برزیل رقم زده‌اند و برزیل با حضور در تمامی دوره‌های جام‌جهانی نه‌تنها بهترین تیم این قاره بلکه در دنیا از این حیث رکورددار و آمریکای جنوبی تنها قاره‌ای است که فقط یک نماینده در جام جهانی نداشته است؛ ونزوئلا.

   اقیانوسیه (13 تیم)

قاره کوچک اقیانوسیه که تا به حال فقط یک نماینده را در جام جهانی داشته است از 14 تیم تشکیل می‌شود. فقط نیوزیلند به‌عنوان تیمی از قاره اقیانوسیه در جام جهانی حضور داشته و با دو حضور در جام جهانی بهترین تیم این قاره است و در مقابل 13 تیم نیز نتوانسته‌اند در این جام حاضر باشند و از نظر قدرت هم تیم‌های مطرح و بزرگی در این قاره به‌شمار نمی‌روند.

آمریکن ساموا، جزیره کوک، فیجی، کیریباتی، نیو کالدونیا، نیوئه، پاپوا گینه‌نو، ساموا، جزایر سلیمان، تاهیتی، تونگا، تووالو و وانواتو.

   اروپا (22 تیم)

قاره بزرگ اروپا از 55 تیم تشکیل شده است که 22 تیم آن نتوانسته‌اند در جام جهانی حاضر شوند، اما در مقابل آن 33 تیم از این قاره راهی جام جهانی شده‌اند که بیشترین تعداد تیم را در بین تمامی قاره‌ها دارد. بهترین تیم این قاره که بیشترین تعداد حضور را در جام جهانی تجربه کرده، آلمان است که مانشافت‌ها تا به حال 19‌بار در جام جهانی حاضر بوده‌اند و به‌همراه ایتالیا با 4 قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های این قاره نیز به‌حساب می‌آیند. در این قاره تیم‌های زیادی نیز زمانی که شوروی یا یوگسلاوی حضور داشته‌اند به جام جهانی رفته‌اند که نمونه آنها مونته‌نگرو، مقدونیه، استونی و... هستند ولی تا به حال با نام اصلی خودشان نتوانسته‌اند به این جام راه پیدا کنند. از‌جمله تیم‌هایی که شاید قدرت بیشتری را دارا باشند ولی نتوانسته‌اند به جام جهانی سفر کنند می‌توان به (آلبانی، بلاروس، مقدونیه، فنلاند و مونته‌نگرو) اشاره کرد.

آلبانی، آندورا، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، قبرس، استونی، جزایر فارو، مقدونیه، گرجستان، قزاقستان، کوزوو، لاتویا، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، مولداوی، سن مارینو، جبل‌الطارق، فنلاند و مونته‌نگرو.

روزنامه فرهیختگان- حسین علیرضایی خبرنگار

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار