کد خبر: 912242
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

پارس جنوبی جم با عملکرد درخشان در اولین حضورش در لیگ برتر فوتبال، توانست در بسیاری از شاخصه های آماری خوب ظاهر شده و شگفتی ساز لیگ هفدهم لقب گیرد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم پارس جنوبی جم نماینده ی شایسته ای برای استان بوشهر در لیگ برتر فوتبال ایران است که توانست با نتایج خوب خود، نام و آوازه ی بوشهر را در بالاترین سطح فوتبال ایران مانند نگینی برجسته کند و همگان را محو هنرنمایی خود سازد.

 

این تیم و باشگاه پارس جنوبی حالا دیگر شناسنامه ی ورزشی استانی است که هر وقت نامش مطرح می شد، فقط نفت، گاز و پتروشیمی شاخصه های توسعه ای آن بود.

پارس جنوبی جم با عملکرد درخشان در اولین حضورش در لیگ برتر فوتبال توانست، در بسیاری از شاخصه های آماری خوب ظاهر شده و شگفتی ساز لیگ هفدهم لقب گیرد.

 اگر بخواهیم دلایل موفقیت اولین فصل حضور پارس جنوبی جم در لیگ برتر را برشماریم، بی شک کادر فنی، بازیکنان، مدیریت باشگاه، اصحاب رسانه، هواداران و مسئولین همه به نحوی در آن سهیم اند.

هوادارانی که چه در بازی های خانگی و چه بیرون از خانه، با حمایت‌های بی دریغ خود سبب تحسین همگان از خود و سمبل نیک نامی در جایگاه تماشاگر شدند.

هوادارانی که با شور و هیجان خاص و تشویق های ممتد حتی در شکست ها، باعث حمایت از تیم و اینکه بارها با بهره گیری از فرهنگ غنی خود و به دور از حواشی که متاسفانه این روزها جزئی لاینفک ورزشگاه های کشور شده است، سبب معرفی هر چه بیشتر شهر جم از طریق این ورزش شدند.

اینک فصل جدیدی پیش روی پارسی هاست. فصلی که دشوارتر از قبل خواهد بود. چرا که پارس جم آن حریف ناشناخته پیشین نیست و برخی از حریفان، در همان فصل هم در برابر پارس جم برای فرار از شکست به میدان رفتند.

این جمله ی کلیشه ای که " قهرمانی سخت و حفظ آن سخت تر "، باید سرلوحه ی عوامل موفقیت تیم باشد تا پارس همانند فصل قبل مدعی قهرمانی باشد.

برای تکرار این اتفاق به اعتقاد نگارنده سه گام نقش موثرتری خواهد داشت:

گام اول مالی: لازم است از آخرین نشست خبری تارتار سرمربی تیم یاد و مشکلات مالی فرا روی تیم رفع شود که آن هم نیاز به حمایت بی چون و چرای منطقه ی ویژه ی انرژی پارس از تیم است. در آن صورت است که به اعتقاد تارتار با کمترین هزینه ها می توان تیمی بست که دچار سرنوشت شاهین و ایرانجوان بوشهر نشود.

هر چند که بعد از علنی شدن مشکلات مالی تیم فوتبال پارس جنوبی جم، بازیکنان کلیدی که از شرایط فعلی ناراضی بودند ساز جدایی کوک کرده و از این تیم رفتند ولی شنیده ها حکایت از هنرنمایی تارتار دارد و آن اینکه او دست به کار شده و در پی ثبت شگفتی دیگری است.

گام دوم: برنامه ریزی مدون در خصوص تیم های پایه است. بدون تردید این تیم ها باید حفظ و تقویت شون  تا با تزریق بازیکن‌ به تیم اصلی سبب ایجاد انگیزه در جوانانی شویم که مشغول فعالیت در این رده ها هستند و آینده ی تیم را تضمین می کنند.

گام سوم: بحث فیزیکی و تجهیز ورزشگاه و تلاش جهت رفع نواقص موجود از جمله نمازخانه، ساماندهی سکوها، جایگاه خبرنگاران، رفع کسری اتاق داوران، سیستم صوتی و تصویری و تسریع در احداث هتل برای اسکان تیم های میهمان است که موجبات انتقاد از میزبانی جمی ها را در فصل قبل به همراه داشت.

در پایان جا دارد از همه ی مسئولان شهرستان و استانی، نماینده ی مردم در مجلس، مدیر عامل منطقه ی ویژه، کانون هواداران و همه ی کسانی که به هر نحو همراه پارس جنوبی جم بوده، تقدیر بعمل آورد و امیدوار بود این موج همدلی بین مردم، مسئولین و رسانه ها همچنان با قدرت ادامه داشته باشد تا روح نشاط و شادابی، نه در جم بلکه در جنوب کشور ادامه یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار