کد خبر: 912179
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:
مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از خالی بودن 30 هزار واحد مسکن در استان خبر داد.

جلال تقی دخت با بیان اینکه 30 هزار واحد مسکن خالی در استان وجود دارد، اظهار داشت: مسکن در کشور ما به عنوان یک کالای سرمایه ای است و وسیله ای برای سوددهی شده و وعده ای نیز به سرمایه گذاری در این بخش پرداختند اما با رکود بازار مسکن بدلیل تورم نتوانستند مساکن ساخته شده خود را بفروش برسانند و سبب افزایش تعداد خانه های خالی شده است.
وی بستن مالیات بر خانه های خالی را راهکار مناسبی برای کاهش تعداد آنها ندانسته و افزود: بهتر است بجای بستن مالیات که نتیجه معکوس دارد و سبب افزایش قیمت می شود از مشوق ها و تسهیلات کم بهره استفاده شود تا علاوه بر کاهش تعداد واحدهای خالی ، زمینه خروج بازار مسکن از رکود نیز فراهم شود.
مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه هزینه ساخت و ساز مسکن با توجه به افزایش نرخ ارز و تورم در حدود 30 درصد در استان نسبت به دو ماه گذشته افزایش یافته است تصریح کرد: افزایش نرخ ارز سبب افزایش قیمت مصالح از جمله فولاد و وسایل لوکس ساختمانی و به تبع ان افزایش قیمت تمام شده ساختمان شده است.
تقی دخت با اشاره به قیمت مسکن در استان گفت: قیمت هر متر مربع ساختمان بدون هزینه زمین امسال هر متر مربع در حدود 1 میلیون و 300 هزار تومان است که این میزان سال گذشته در حدود 1 میلیون در هر متر مربع بوده است.
وی خاطرنان کرد: در بازار مسکن با افزایش قیمت، تعداد معاملات نیز افزایش می یابد چرا که برخی افراد سودجو در صدد منتفع شدن از شرایط موجود هستند.
مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، تصریح کرد: اگر چه ساخت و ساز بازار مسکن در استان راکد بود ولی امسال تعداد پروانه های ساخت و ساز در حدود 12 درصد طی یک ماه گذشته افزایش یافته است.
تقی دخت به نقش بازار مسکن در اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: بیش از 1000 شغل مرتبط با ساختمان وجود دارد که با رونق ساخت و ساز مسکن زمینه اشتغال و رونق اقتصادی در کشور فراهم می شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر