کد خبر: 912083
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
در پی تحركات جدید امریکا برای تجهیز مجدد تروریست‌های داعش برای اشغال مناطقی از سوریه، روس‌‌‌‌ها ادامه حضور ایران و حزب‌الله در خاك سوریه را ضروری می‌دانند...

 سفیر روسیه در لبنان گفت كه جایز نیست و امکان ندارد حزب‌الله و ایران در این شرایط از سوریه خارج شوند زیرا روند نابودی تروریسم هنوز به سرانجام نرسیده است.
به‌رغم فشارهای امریکا و رژیم صهیونیستی به مقامات روسیه برای خروج ایران از خاك سوریه، مقامات مسكو خواهان حضور نیروهای مقاومت در سوریه هستند. الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان درباره تلاش برای ایجاد شكاف بین روسیه و محور مقاومت گفت:«در این مرحله بر موضوع ایجاد تردید و مشکل‌تراشی بین محور مقاومت و روسیه تمرکز شده که از نظر ما این مسئله مردود است». به گزارش شبكه راشاتودی، زاسپکین تأکید کرد كه روابط بین روسیه و محور مقاومت در سوریه روابط بر مبنای همکاری است. وی حضور نیروهای امریکایی در سوریه را یکی از دلایل اصلی موانع و پیچیدگی‌های موجود در این کشور و دست نیافتن به راه‌حل دانست. سفیر روسیه تصریح کرد:«وقایع سوریه با قدرت و به طور گسترده در حال تغییر هستند و من پیش‌بینی نمی‌کنم طی یک یا دو ماه نتایج نهایی در تمام زمینه‌‌‌‌‌ها مشخص شود زیرا اهداف اصلی مطرح شده مورد نظر مقاومت و روسیه و حتی اهداف اصلی نظیر نابودی تروریسم و حل و فصل اوضاع سوریه هنوز تکمیل نشده‌اند». سفیر روسیه گفت:«جایز نیست و امکان ندارد حزب‌الله و ایران در این شرایط از سوریه خارج شوند زیرا روند نابودی تروریسم هنوز به سرانجام نرسیده است». وی خاطرنشان کرد:«روسیه موافق تسلط ارتش سوریه بر تمامی مرزهایش است و اوضاع در این کشور گام به گام جلو می‌رود». سفیر روسیه در لبنان درباره این کشور تصریح کرد:«تشکیل دولت لبنان هرگز طولانی نخواهد شد همانطور که می‌گویند بعد از عید فطر دولت تشکیل می‌شود». وی افزود:«اکنون پیچیدگی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای تشکیل دولت تا حد زیادی بی‌تأثیر است زیرا تمایل سیاسی شدیدی نسبت به تشکیل دولت وجود دارد». چند هفته پیش برخی رسانه‌‌‌‌‌ها اعلام كردند كه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه گفته است كه همه نیروهای خارجی باید خاك سوریه را ترك كنند. در پی تشدید فضاسازی رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آن علیه ایران و حزب‌الله، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنان روز قدس اعلام کرد که «اگر کل دنیا هم جمع شود، نمی‌تواند حزب‌الله را از سوریه بیرون کند. حزب‌الله آنجا که باید باشد، هست و تنها در صورتی که دمشق از حزب‌الله بخواهد، نیروهای حزب‌الله سوریه را ترک خواهند کرد». اظهارات سفیر روسیه در حالی است كه در روزهای اخیر تروریست‌های داعش با كمك امریکایی‌‌‌‌ها تجهیز شده و حملاتی را برای اشغال بخش‌‌‌‌هایی از سوریه آغاز كرده‌اند. حمایت مسكو از حضور نیروهای ایران و حزب‌الله در خاك سوریه، در حالی است كه امریکا حضور خود را در شمال سوریه تقویت كرده و با تركیه برای اداره شهر منبج، به توافق رسیده است.
تحركات جدید امریکا
به‌رغم هشدارهای روسیه برای خروج نیروهای امریکایی از خاك سوریه، واشنگتن همچنان به اقدامات مخرب خود در این كشور ادامه می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش مدرسه‌ای را در روستای «‌خویبیره‌» در جنوب شرقی «‌الشدادی‌» در حومه جنوبی حسکه مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۱۸ غیرنظامی کشته شدند که اکثر آنها کودکان و زنان عراقی‌ بودند که از جنایات‌های تروریستی داعش به این منطقه فرار كرده بودند. از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شماری از تروریست‌‌‌‌‌ها از منطقه «التنف» که در تسلط نیروهای امریکایی قرار دارد، به شهر «تدمر‌» سوریه حمله کردند که این حملات دفع شد. خبرگزاری «تاس‌» به نقل از یک منبع در مرکز مصالحه روسیه در سوریه هم اعلام کرد که تروریست‌‌‌‌ها سعی داشتند از التنف به سمت تدمر نفوذ کنند، ولی موفق به انجام این کار نشدند. این منبع تأکید کرد که در جریان دفع حملات تروریست‌ها، پنج نفر از آنان کشته و یک خودرو و یک موتور متعلق به آنان منهدم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار