کد خبر: 912044
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مرد ميانسال و دو پسرش راهي محل اقامت يا تردد گردشگران خارجي مي‌شدند و با معرفي خودشان به عنوان مأمور پليس اموال آنها را سرقت مي‌كردند. سه متهم كه از اعضاي طايفه فيوج و از مجرمان سابقه‌دار هستند، بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل پرونده‌اي با موضوع سرقت از گردشگران خارجي روي ميز كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. براساس اوراق پرونده سارقان دو پسر جوان به همراه مردي ميانسال بودند كه با خودروهاي مختلف به محل اقامت گردشگران مراجعه كرده و با معرفي خودشان به عنوان مأمور پليس ارزهاي آنها را سرقت كرده بودند. سه پليس قلابي گاهي هم در مسير تردد گردشگران قرار گرفته و به همان شيوه ارزهاي آنها را سرقت مي‌كردند.
در حالي كه بر تعداد شكايت‌ها اضافه مي‌شد كارآگاهان با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته و مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق شدند سه متهم را که پدر و پسر و از مجرمان سابقه‌دار بودند شناسايي كنند. بررسي سوابق سه متهم حكايت از اين داشت كه اين سه‌نفر پدر و پسر از اعضاي طايفه فيوج هستند كه بارها به اتهام سرقت در پوشش پليس بازداشت شدند و به زندان افتاده‌اند. پدر اين خانواده كه مردي 58‌ساله و از مجرمان حرفه‌اي و سابقه‌دار به 30‌سال زندان محكوم شده بود، اما 10سال قبل با گرفتن وثيقه از زندان آزاد و به صورت غيرقانوني از كشور خارج شده بود.
بعد از به دست آمدن اين اطلاعات بود كه كارآگاهان پليس مخفيگاه متهمان را در شهرستان كرج شناسايي و آنها را در جريان سه عمليات همزمان بازداشت كردند. در بازرسي از مخفيگاه متهمان که شامل دهها قطعه سكه طلا، مقدار زيادي ارزهاي خارجي شامل دلار، يورو و پول‌هاي رايج بيش از 30‌كشور به ارزش تقريبي 500 ميليون تومان به همراه سه‌دستگاه بي‌سيم و انواع سلاح سرد كشف شد.
سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، سرپرست پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: متهمان در جريان بازجويي‌ها به دهها فقره سرقت از گردشگران خارجي در سطح پايتخت اعتراف كردند. وي ادامه داد: تحقيقات براي شناسايي ديگر جرائم ارتكابي آنها و همچنين ساير شاكيان و مال باختگان در دستور كار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد.
وي ادامه داد: در زمان مراجعه گردشگران خارجي به كشور، راهنماي گروه‌هاي آنها، بايد در تمامي مراحل، همراه اين افراد باشد و در صورت حضور انفرادي گردشگران در سطح شهر، آموزش‌هاي لازم به آنها در برخورد با افراد ناشناس ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار