کد خبر: 911996
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: براساس میزان جمعیت استان مرکزی و بر طبق توزیع شورای عالی توسعه قرآن، سهم استان مرکزی تربیت ۱۷۸ هزار حافظ قرآن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: براساس میزان جمعیت استان مرکزی و بر طبق توزیع شورای عالی توسعه قرآن، سهم استان مرکزی تربیت ۱۷۸ هزار حافظ قرآن است.

حجت الاسلام صفر قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در جلسه هماهنگی برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گلهای محمدی(ص) و گل های فاطمی (س) استان مرکزی در شهرستان خمین، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری براساس توزیع شورای توسعه قرآن کریم تا سال ۱۴۱۴، ساماندهی ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در سطح کشور برنامه ریزی شده که سهم استان مرکزی ۱۷۸ هزار نفر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در زمینه نشر قرآن کریم اقدامات مطلوبی انجام شده است، اما فضای خالی و خلا در فعالیت های قرآنی بسیار است که نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی و نهاد و سازمان ها است.

قربانپور با اشاره به اینکه خدمت به قرآن و فعالیت های قرآنی در دوره های مختلف متفاوت است، بیان کرد: در یک دوره ممکن است چاپ قرآن کریم ضرورت داشته باشد که استان مرکزی با کمک خیرین توانست ۷۰ هزار جلد قرآن را چاپ و توزیع کند.

وی فعالیت دارالقرآن ها را از دیگر خدمات قرآنی دانست و افزود: استفاده از کادر قرآنی و نیروی متخصص قرآنی برای توسعه و ترویج فعالیت های قرآن در نهادهای مختلف ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی و آفت های اخلاقی در خانواده، اجتماع و حوزه های اقتصادی و ... در مبانی و مفاهیم فکری قرآن و روایات نهفته است.

قربانپور با اشاره به برگزاری جشنوارهای گل های محمدی(ص) و فاطمی(س)، ادامه داد: این جشنواره یک اقدام اجباری نیست و فعالیت مشترک و جمعی را مد نظر قرار داده که تاکید می شود در برگزاری این جشنواره اقدامات صوری انجام نگیرد و فعالیت ها با کیفیت مطلوب انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، افزایش نشاط اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی را از اهداف برگزاری جشنواره گل های فاطمی (س) و محمدی (ص) عنوان کرد و افزود: برای برگزاری این جشنواره مشارکت و فعالیت ۱۰ هزار نفر در گروه سنی شش تا ۱۸ سال در رشته های مختلف  برنامه ریزی شده است.

قربانپور تصریح کرد: ایجاد فضای قرآنی با حضور حداکثری جمعیت و فعالیت های قرآنی در رشته های مختلف هنری و قرآنی از اهداف دیگر برگزاری جشنواره گل های فاطمی (س) و محمدی(ص) است.

وی تصریح کرد: لزوم ظرفیت سازی و شناسایی استعدادها و حمایت های مالی در فعالیت های قرآنی ضروری است و نیاز است دستگاه ها و نهادهای مختلف در این زمینه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار