کد خبر: 911782
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
مدیر انتشارات فرهنگ‌گستر از انتشار مجموعه شش جلدی «راهنمای فرهنگ جبهه» خبر داد.
محسن مهرآبادی در گفت‌وگو با مهر گفت: این مجموعه، یک دایره المعارف کوچک از دفاع مقدس است که در آن جنگ‌افزارها، دسته‌ها و رسته‌ها، واژه‌ها و تعابیر نظامی آمده و عملیات مختلف جنگی معرفی شده‌اند. برای مثال در این کتاب آرپی‌جی که امروز به یک جنگ‌افزار قدیمی تبدیل شده یا شنی تانک یا همان زنجیر متحرکی که دور چرخ‌های تانک پیچیده می‌شود، معرفی شده‌اند.

مدیر انتشارات فرهنگ گستر همچنین بیان کرد: مجموعه شش جلدی «راهنمای فرهنگ جبهه» ابتدای سال ۱۳۹۷ منتشر شده، اما پژوهش و گردآوری آن سال‌ها زمان برده است چراکه برای جمع کردن و نگارش این مجموعه با رزمندگان بسیار صحبت شده است. پژوهش درباره مکان‌های جنگ و جنگ افزار‌ها هم که پروژه جداگانه و مستقلی بود و حاصل همه این تحقیقات در این راهنما آمده تا پژوهشگران و افراد علاقه‌مند بتوانند به آن مراجعه کنند.

مهرآبادی همچنین از تکمیل مجموعه ۱۰۰ جلدی «فرهنگ جبهه» تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این فرهنگ، جامع‌ترین و مستندترین فرهنگ در ارتباط با هشت سال دفاع مقدس است. تاکنون ۷۷ جلد از این مجموعه منتشر شده، مواد خام ۱۳ جلد دیگر هم آماده است که باید پالایش، نگارش و ویرایش شود. برآورد ما این است که نگارش و گردآوری این مجموعه تا سال ۱۴۰۰ به طول انجامد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار