کد خبر: 911767
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
رئيس فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي خواستار برگزاري جلسه غيرعلني براي بررسي وضعيت بازار سكه شد.

به گزارش «خانه‌ملت»، حميدرضا حاجي بابايي، با اشاره به اينكه سكه 2ميليون و 500 هزار تومان شده است، اظهار داشت: بايد دولت و مجلس در اين رابطه تدبير كنند، بايد مجلس در اين موقعيت جلسه غيرعلني را داشته باشد تا دولت گزارشي از وضعيت موجود ارائه كند، نرخ سكه و دلار قابل قبول نيست.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: در گزارشي كه ارائه مي‌شود، لازم است، مشخص شود سياست‌هاي بانك مركزي در اين رابطه چيست، اينكه سكوت كنيم موجب ايجاد فضاي منفي در جامعه و اقتصاد مي‌شود. نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس دهم شوراي اسلامي ادامه داد: نبايد نابساماني شكل بگيرد و بعد به دنبال درمان آن برويم، روند كنوني بازار سكه و ارز قابل قبول نيست، بايد جلسه‌اي تشكيل شود و مصرانه از دولت خواسته شود گزارشي از سياست‌‌ها و وضعيت موجود ارائه كند. دولت بايد گزارش دهد چرا چنين اتفاقي رخ داده است؟ نقش سكه در اقتصاد كشور ما چيست؟
وي به عوامل تأثيرگذار بر بازار سكه و ارز اشاره كرد و گفت: سياست‌هاي ارزي، سياست‌هاي پولي، نوع نگاه به پول ملي، بودجه دولت و واقعيت‌ها و مسائلي كه در بودجه مصوب دولت در سال 97 وجود دارد، ورود شبه‌پول‌ها به نقدينگي كشور، افزايش نقدينگي، واردات و صادرات، خروج ارز از كشور، قاچاق، سياست‌هاي بانكي و سياست‌هاي اقتصادي دولت درباره وضعيت اشتغال، مسكن و نرخ سود بانكي همه اينها در افزايش قيمت دلار و سكه دخيل هستند. عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دولت بايد گزارش دهد، مجلس نبايد فقط گزارش را بشنود، اظهار داشت: متأسفانه در مجلس بيشتر شنونده هستيم، مجلس بايد تصميم بگيرد. حاجي بابايي تأكيد كرد: علاوه بر جلسه غيرعلني بايد نشست علني برگزار شود تا مردم مسائل گوناگون را بدانند و از بحث‌ها مطلع شوند، دولت نبايد اجازه دهد نابساماني به وجود بيايد، بلكه لازم است قبل از وقوع پيگير موضوع باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار