کد خبر: 911752
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مرد جواني كه به خاطر متلك‌پراني مردي مزاحم به همسر دوستش مرتكب قتل شده بود، به قصاص محكوم شد.

به گزارش خبرنگار ما، يازدهم آذر‌سال‌95، مأموران پليس از مرگ مشكوك مرد جواني در يكي از بيمارستان‌هاي شهر باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به مرد 34‌ساله به نام جاويد بود كه بر اثر ضربه چاقو به سينه‌اش به بيمارستان منتقل شد، اما 10روز بعد از حادثه به خاطر شدت جراحات فوت كرده بود.
بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني، خواهرزاده مقتول به مأموران گفت: «روز حادثه من و دايي‌ام در خانه پدربزرگم بوديم كه ناگهان دو نفر به خانه‌مان حمله كردند و مدعي شدند قبلاً به همسر يكي از آنها به نام پيمان متلك انداخته و مزاحم او شده‌ايم. همين بهانه‌اي بود كه آنها با ما درگير شوند و در جريان درگيري يكي از آنها به نام سياوش با چاقو به سينه دايي‌ام زد و سپس فرار كرد.‌» مرد جوان در ادامه گفت: «خود دايي‌ام نيز قبل از رفتن به اتاق عمل به مأموران گفته بود كه سياوش با چاقو به سينه‌اش ضربه زده و فرار كرده است.»
بعد از توضيحات خواهرزاده مقتول، سياوش تحت تعقيب مأموران قرار گرفت و چند روز بعد از حادثه شناسايي و بازداشت شد. او كه در آن درگيري از ناحيه سر زخمي شده بود، گفت: «روز حادثه در خانه دوستم پيمان مهمان بودم كه ناگهان همسر پيمان با اضطراب وارد خانه شد و گفت دو مرد جوان براي او ايجاد مزاحمت كرده‌اند. او نشاني آن دو مرد را داد و دوستم آنها را شناخت. پيمان كه از شنيدن حرف‌هاي همسرش غيرتي شده بود چاقو را برداشت و از خانه بيرون رفت. من هم به رسم رفاقت دنبالش رفتم.‌» متهم در ادامه گفت: «پيمان به خانه‌اي در خيابان اتابك رفت و به محض اينكه دو مرد جوان در را باز كردند به آنها حمله كرد و درگير شد. من هم به ناچار وارد درگيري شدم، اما ضربه‌اي به مقتول نزدم.»
به دنبال اين اظهارات، پيمان نيز تحت بازجويي قرار گرفت و گفت: «من ضربه‌اي به مقتول نزدم. آن روز با شنيدن حرف‌هاي همسرم عصباني شدم و مقابل خانه پدر مقتول رفتم. زنگ زدم و مقتول مقابل در آمد. با ديدنش به او حمله كردم و خواهرزاده و پدرش نيز به هواخواهي از او وارد درگيري شدند. حين درگيري بود كه دوستم سياوش را ديدم. او چاقو را از دست من گرفت و به آنها حمله كرد.»
با انكار متهمان اما با توجه به شواهد و قرائن موجود، سياوش به اتهام قتل عمد و پيمان، پدر و خواهرزاده مقتول به اتهام شركت در نزاع دسته‌جمعي روانه زندان شدند و پرونده بعد از كامل شدن تحقيقات به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.
صبح ديروز اولين جلسه رسيدگي به پرونده به رياست قاضي عبداللهي و با حضور مستشار واعضي تشكيل شد. ابتداي جلسه اولياي‌دم براي متهم درخواست قصاص كرد. سپس متهم با انكار جرمش در دفاع از خود گفت: «قبول دارم روز حادثه با پيمان مقابل خانه مقتول رفتم، اما باور كنيد ضربه‌ چاقو كار من نبود و هيچ ضربه‌اي به مقتول نزدم. آن روز بين درگيري به خاطر ضربه چوب به سرم بيهوش شدم و روي زمين افتادم.‌» متهم در آخر گفت: «مقتول و خواهرزاده‌اش به همسر پيمان متلك گفته بودند بنابراين او بايد مرتكب قتل شده باشد. از طرفي من چاقو نداشتم و پيمان وقتي از خانه بيرون مي‌رفت چاقو را به همراه خودش برد. احتمالاً زمانيكه بيهوش بودم پيمان مقتول را با چاقو زده است.»
متهم در پاسخ به سؤال هيئت قضايي مبني بر اقرارهاي مقتول قبل از رفتن به اتاق عمل كه سياوش را ضارب معرفي كرده بود گفت: «مقتول اشتباه كرده است.»
در ادامه پيمان كه با قرار وثيقه آزاد بود در جايگاه قرار گرفت و با قبول اتهام شركت در نزاع دسته‌جمعي گفت در آن درگيري ضربه‌اي به مقتول نزده و قتل كار سياوش بوده است.
خواهرزاده مقتول نيز در جايگاه ايستاد و گفت: «آن زمان كمتر از 18سال سن داشتم. من و دايي‌ام به همسر پيمان متلك نگفته‌بوديم و مزاحم او نشده بوديم. آنها بدون دليل به خانه پدربزرگم حمله كردند و با ما درگير شدند.»
در پايان هيئت قضايي بعد از شور، سياوش را به قصاص و پرداخت ديه، پيمان را به حبس و پرداخت ديه و خواهر‌زاده مقتول را به حبس محكوم كرد. همچنين پدر مقتول از هر‌گونه اتهامي تبرئه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار