کد خبر: 911693
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
قیمت‌های نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تأثیر افزایش تولید روسیه و رشد فعالیت حفاری نفت امریکا با کاهش روبه‌رو شد.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت که قیمت پایه بین‌المللی است، با ۲۵ سنت یا ۳/۰ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز جمعه به ۲۱/۷۶ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت امریکا با ۲۱ سنت یا ۳/۰ درصد کاهش، به ۲/۶۵ دلار در هر بشکه رسید.
تحلیلگران انتظار دارند رشد تولید امریکا تلاش تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک را برای کنترل مازاد عرضه در بازار خنثی کند. پیمان کاهش تولید اوپک و غیراوپک که از سال ۲۰۱۷ به اجرا گذاشته شد، در نیمه اول امسال کمک کرد قیمت‌های نفت افزایش قابل‌توجهی پیدا کند.

قیمت‌های نفت تحت‌تأثیر رشد شمار دکل‌های حفاری جدید برای نفت در امریکا با کاهش روبه‌رو شدند. طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، شمار دکل‌های حفاری نفت امریکا هفته گذشته با یک حلقه افزایش به ۸۶۲ حلقه رسید که بالاترین میزان از مارس سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود. بررسی نمودار رشد دکل‌های حفاری نفت امریکا نشان می‌دهد تولید نفت این کشور که در حال حاضر به رکورد بالای ۸/۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده است، رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

بانک امریکایی «جی پی مورگان» در گزارش سه ماهه که اخیراً منتشر کرده است، اعلام کرد: انتظار دارد عرضه غیراوپک در سال ۲۰۱۹ رشد چشم‌گیری پیدا کند که به طور عمده تحت تأثیر رشد نفت شیل امریکا به همراه روسیه، برزیل، کانادا و قزاقستان خواهد بود. این بانک دورنمای قیمت نفت را در نیمه دوم سال میلادی جاری منفی اعلام کرد.

این بانک انتظار دارد عوامل عرضه و تقاضای نفت به دلیل عرضه بالاتر از حد انتظار از سوی تولیدکنندگان غیراوپک و همچنین احتمال افزایش تولید مشارکت‌کنندگان در توافق تولید اوپک و غیراوپک در سال ۲۰۱۹ ضعیف‌تر شوند.
اوپک در ۲۲ ژوئن قصد دارد درباره دورنمای توافق کاهش تولید با تولیدکنندگان غیراوپک به سرکردگی روسیه که قرار است تا پایان امسال اجرا شود، مذاکره کند.

در این بین، خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک منبع آگاه خبر داد: تولید نفت روسیه که بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان است، در نخستین هفته ژوئن به ۱/۱۱ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد که در مقایسه با ۱۱ میلیون بشکه در روز در ماه می، اندکی بالاتر بوده و همچنین بالاتر از سهمیه تولید این کشور تحت توافق با اوپک است.
روسیه در راستای توافق کاهش تولید با اوپک موافقت کرده تولیدش را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید ۲۴۷/۱۱ میلیون بشکه در روز که در اکتبر سال ۲۰۱۶ داشت، کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، فراتر از تغییرات در بخش عرضه، تقاضای قوی از قیمت‌های نفت حمایت کرده است. در چین که یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت جهان است، با وجود افت اخیر واردات، خرید نفت خارجی بالای ۹ میلیون بشکه در روز مانده است. در هند که دومین خریدار بزرگ نفت در آسیا‌ست، تقاضا برای سوخت در ماه می ۴/۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار