مرتضی آبدار در «جلسه ستاد سیاستگذاری و برنامهریزی تبریز ۲۰۱۸» با بیان اینکه ستاد تبریز ۲۰۱۸ از طریق درخواست استان و با حضور معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی تشکیل شد، اظهار کرد: موضوع ساختار سازمانی ستاد در استان تصویب شده و به کمیسیون فرهنگی ارسال شد که در شش کمیته زیر ساخت توسعه شهری، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سرمایهگذاری، آموزش و تبلیغات بینالملل تشکیل یافت.
وی در تشریح اقدامات انجام شده در تبریز ۲۰۱۸، گفت: از روزهای اولیه اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتوگوی همکاری آسیا در تبریز برگزار و نشست منطقه استانداران، سفرا و روسای نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منتخب تشکیل یافت.
این مسئول یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و فرش دستباف تبریز، رکورد فروش صنایع را در کشور زد.
وی با بیان اینکه تورهای آشناسازی خبرنگاران داخلی و خارجی با تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد، افزود: در این تورها خبرنگارانی از شبکههای تلویزیونی بینالمللی نیز حضور داشتند.
آبدار افزود: با حضور کاروان سفیران گردشگری تبریز در ۱۱ استان در عرض ۲۰ روز، برنامههای متعددی در این راستا اجرا شد، همچنین انعقاد تفاهمنامه تأسیسات گردشگری به منظور ارائه تخفیف در هتلها، کیف و کفش و فرش از یکم تا ۲۵ اردیبهشت به عنوان طرح عیدانه در تبریز اجرا شد.