کد خبر: 911573
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: توسعه شهر به صورت غیر متوازن و ناکارآمد موجب ایجاد پدیده حاشیه نشینی شده است که به همین دلیل پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اردبیل تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، یوسف خدادادی در نشستی با شهردار اردبیل اظهار کرد: این معضل آثار سوء اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی بسیاری را به وجود می آورد که کل جامعه را درگیر مشکلات خود می کند.

وی افزود: دستگاه قضایی استان از سال 91 برای حمایت از اقدامات قانونی شهرداری پیشنهاد ایجاد واحد مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری را با همراهی 16 دستگاه اجرایی برای پیشگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز و جلوگیری از تخلفات شهری ارائه کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: این واحد از زمان تاسیس تاکنون اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری از تخلفات شهری داشته طوری که این طرح مورد استقبال دیگر استان های کشور قرار گرفت و در برخی از کلانشهرها نیز این واحد تاسیس و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

خدادادی تشریح کرد: باید هرگونه ساخت ساز از نظر داشتن پروانه ساخت و عدم پروانه ساخت بطور مشخص معلوم باشد تا راهکار مقابله با آن سریع تر و راحت تر انجام بگیرد.

وی همچنین با انتقاد از عدم اجرای احکام پرونده‌های ماده 100 شهرداری گفت: اجرای احکام قطعی ماده 100 لازم الاجرا است و اقدامات در اجرای احکام باید از یک رویه واحد و یکسان بر اساس فرایند قانونی بطور دقیق انجام گیرد تا از بروز هرگونه شائبه تبعیض فساد جلوگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اعلام اینکه قانون در این گونه موارد جامع و کامل است، افزود: در صورتی که متخلف نسبت به اخطارهای اجراییات شهرداری بی توجهی و یا در اجرای حکم مانع تراشی کند ، اجرای احکام می تواند با ارائه گزارشی از روند اقدامات به دادستانی دستور ویژه برای اجرای حکم با حضور نیروی انتظامی دریافت کند.

شهردار اردبیل نیز در این نشست گفت: دلایل مختلفی همچون شرایط اجتماعی و فرهنگی در اجرای احکام ماده 100 لحاظ است ولی تاکید بر اجرای احکام ماده 100 از اولویت های اقدامات مناطق پنجگانه شهرداری می باشد.

حمید لطف اللهیان افزود: شهرداری اردبیل با اتخاذ راهکارهای مناسب و نوین نسبت به اجرای این احکام با تمام توان تلاش می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر