کد خبر: 911566
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
یک روزنامه عبری‌زبان نوشت، دستگاه‌های امنیتی اسرائیل بر این باورند که راهپیمایی‌های بزرگی همانند آن که در سالگرد روز تاسیس اسرائیل(روز نکبت) در نوار غزه برگزار شد، هرگز تکرار نخواهد شد و شدت تنش‌ها کاهش خواهد یافت اما در مقابل گروه‌های فلسطینی بر شدت عملیات‌های خود علیه سربازان اسرائیلی حاضر در منطقه اطراف نوار غزه خواهند افزود.

جوان آنلاین: یک روزنامه عبری‌زبان نوشت، دستگاه‌های امنیتی اسرائیل بر این باورند که راهپیمایی‌های بزرگی همانند آن که در سالگرد روز تاسیس اسرائیل(روز نکبت) در نوار غزه برگزار شد، هرگز تکرار نخواهد شد و شدت تنش‌ها کاهش خواهد یافت اما در مقابل گروه‌های فلسطینی بر شدت عملیات‌های خود علیه سربازان اسرائیلی حاضر در منطقه اطراف نوار غزه خواهند افزود. روزنامه معاریو مدعی شد، نیروهای امنیتی حماس از نقاط نظارت در اطراف نوار غزه عقب‌ کشیده‌اند و اکنون این منطقه دیگر تحت نظارت نیست و این به معنای چراغ سبزی برای دیگر گروه‌ها جهت اجرای عملیات‌هایی علیه سربازان اسرائیلی است. این روزنامه عبری‌زبان ادامه داد، این عملیات‌ها شامل کارگذاری بسته‌های مواد منفجره در طول مناطق اطراف نوار غزه و تیراندازی به سوی سربازان اسرائیلی با سلاح سبک است. معاریو در ادامه نوشت: ارتش پیش‌بینی می‌کند این عملیات‌ها در آینده‌ای نزدیک شدت یابند، به همین دلیل اقدامات احتیاطی اتخاذ شده تا حملات احتمالی فلسطینی‌ها به درگیری‌های نظامی میان حماس و اسرائیل منجر نشود. از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص طی گزارشی مدعی شد: درست است که حماس کنترل سیاسی نوار غزه را در دست دارد اما این جهاد اسلامی است که در صحنه نظامی این منطقه، حرف آخر را می‌زند.

در این گزارش آمده است: جهاد اسلامی فقط از نظر نظامی در حال تقویت خود است اما حماس در صحنه سیاسی در حال پیشرفت در نوار غزه است؛ هر کدام از آنها در جهت مخالف هم در حال حرکتند، حماس بر استفاده از سیاست به هزینه (به حاشیه راندن) اقدام نظامی تکیه کرده اما جهاد اسلامی همواره در راستای کار - روی گزینه نظامی است، با ارتش اسرائیل بیشتر از حماس مقابله می‌کند و این همان چیزی است که باعث تلاقی افکار میان جهاد اسلامی و ایرانِ حامی آن می‌شود. در ادامه این گزارش آمده است: به‌رغم اینکه حماس راهپیمایی‌های بازگشت را رهبری می‌کند اما جهاد اسلامی نیز با قدرت در این تظاهرات مشارکت دارد؛ این جهاد اسلامی است که مقاومت علیه اسرائیل را ادامه خواهد داد و سرنوشت عملیات نظامی آینده با ارتش اسرائیل را مشخص خواهد کرد. راهپیمایی‌های بازگشت در راستای تأکید بر حق بازگشت و اعتراض به محاصره غزه، 11 هفته متوالی است که در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی برگزار می‌شود و بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین تاکنون 127 فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌اند و حدود 15 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار