کد خبر: 911520
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
مدیر جهاد کشاورزی بیجار خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی بیجار از افتتاح 28 پروژه هفته جهاد کشاورزی در بیجار خبر داد که برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها بالغ بر 9 میلیارد و 227 میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش جوان از کردستان، محمد عباسی در مصاحبه با خبرنگاران از افتتاح 28 پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در بیجار خبر داد و اظهار داشت: 26 پروژه آن در بخش آب و 2 مورد نیز افتتاح دو واحد پرواربندی است.

وی اضافه کرد: برای افتتاح این 28 پروژه بالغ بر 9 میلیارد و 227 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که با افتتاح این پروژه‌ها شغل 150 نفر تثبیت می‌شود.

 عباسی ادامه داد: افتتاح و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، نشست با تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، پرواربندی روستای تپه محمدی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای جهاد کشاورزی و اجرای سیستم برق‌دار کردن چاه‌های آب کشاورزی از جمله پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری در هفته جهاد کشاورزی در بیجار است.

اجرای سیستم آبیاری  کم‌فشار، افتتاح دو واحد بره پرواری هر یک به ظرفیت 100 رأس در روستاهای خانباغی و تپه محمدی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته کشاورزی در بیجار است که مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان به آن اشاره کرد.

ثبت‌نام گندم کاران در سامانه جامع پهنه‌بندی شرط خرید تضمینی گندم

وی با بیان اینکه ثبت‌نام گندم‌کاران در سامانه جامع پهنه‌بندی شرط خرید تضمینی گندم است عنوان کرد: کشاورزان و گندم‌کاران باید در این سامانه ثبت‌نام کنند، چرا که بر اساس ثبت‌نام در این سامانه است که از آنها گندم خریداری می‌شود.

این مسوول افزود: شهرستان بیجار دارای 46 پهنه است که هر یک از این پهنه‌های کشاورزی را یک کارشناس مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: قرار بر این بود که شرکت نفت بر اساس پلاک‌گذاری تراکتورها  سوخت تحویل کشاورزان دهد لذا باید تا ابتدای فصل تابستان تراکتورها و کمباین‌ها پلاک‌گذاری شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار گفت: در صورت عدم پلاک‌گذاری تراکتورها هیچ سوختی به کشاورز تعلق نمی‌گیرد.

عباسی اظهار کرد کرد: لایروبی و پمپ‌گذاری دو قنات به طول 600 متر در روستای خام باغی و آغکند، اجرای طرح لوله‌گذاری به مساحت 118 هزار هکتار از محل اعتبارت آبیاری کم‌فشار در 5 روستا، 10 هزار و 700 متر با اعتبار 450 میلیون تومان لوله‌گذاری شده است.

پیش‌بینی خرید بیش از 200 هزار تن گندم در بیجار

عباسی در ادامه با بیان اینکه امسال در بحث خرید گندم هیچ مشکلی نخواهیم داشت گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 200 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان اینکه حدود 7 طرح لوله‌گذاری در دست اجراست که 100 هکتار از باغات بهره‌مند خواهند شد گفت: طول مسیر لوله‌گذاری 2 هزار و 670 متر با اعتباری حدود 500 میلیون تومان است.

این مسوول از اجرای آبیاری تحت فشار در مساحت 100 هکتار در سال 97 خبر داد و گفت: 430 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان در این راستا اهدا شده است.

وی با بیان اینکه برقرسانی به چاه‌های کشاورزی در بیجار به کندی انجام می‌شد اما طی دو سال اخیر این امر سرعت بیشتری داشته است افزود: 68 مورد پروژه برقرسانی چاه‌های کشاورزی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار در ادامه به کارهای در دست اقدام اشاره و بیان کرد: 13 کیلومتر کانال انتقال آب برای روستاهای قراطوره، نجف آباد، آغبلاغ طغامین و خسروآباد از محل اعتبارات 180 ( توسعه متوزان) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان تخصیص خورده است اما مشکلی که در این راستا وجود دارد این اعتبار به صورت اوراق در سررسید سال 98 است.

عباسی در ادامه گفت: برای برداشت گندم شهرستان بیجار هیچ مشکلی جز فرسوده بودن برخی ادوات کشاورزی از جمله کمباین وجود ندارد که امسال 550 کمباین و 6 هزار و 130 تراکتور کار برداشت گندم را انجام می‌دهند.

تصویب 96 طرح اشتغالزایی پایدار در بیجار

وی گفت: ما در بحث مکانیزاسیون هیچ مشکلی نداریم و ضریب مکانیزاسیون بیجاراز سطح کشوری و استانی از استاندارد بالاتر است.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار بیان کرد: در راستای توسعه آبزی‌پروری در حاشیه قزل‌اوزن از امور آب تخصیص گرفته‌ایم و می‌توانیم تا صد مورد و شاید بیشتر در این راستا اشتغال‌زایی داشته باشیم.

عباسی در پایان از 96 طرح مصوب اشتغالزایی پایدار روستایی خبر داد و گفت: 2 میلیارد و 117 میلیون تومان جذب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر