کد خبر: 911491
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
رئيس پليس راهور ناجا گفت: سال گذشته روزانه بيش از 44‌نفر در اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه در تابستان اين آمار روزانه 53 نفر افزايش يافت.

به گزارش خبرنگار ما، سردار تقي مهري صبح ديروز در جلسه كميته هماهنگي طرح‌هاي ويژه ترافيكي با اشاره به آغاز طرح تابستاني از 24 خرداد‌ماه گفت: بر اساس آمار پزشكي قانوني در تابستان‌سال گذشته، 4‌هزار و 939 نفر در سوانح ترافيكي جان باختند كه 73‌درصد از جانباختگان در جاده‌هاي برون‌شهري بودند. به گفته رئيس پليس راهور 66 درصد اين تصادفات در 30‌كيلومتري شهرها به وقوع پيوسته است.
سردار مهري با بيان اينكه 78‌درصد تلفات ترافيكي به دنبال سه‌تخلف سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و عدم توجه به جلو اتفاق افتاده، تأكيد كرد كه بيشتر سوانح بين ساعات 16 تا 24 ثبت شده است كه با توجه به اين آمار بايد برنامه‌ريزي خاصي داشته باشيم؛ چراكه 47‌درصد تصادفات در اين بازه زماني رخ داده است.
وي با بيان اينكه در سال گذشته به طور ميانگين 1350‌نفر در هر ماه يعني بيش از 44‌نفر در هر روز جان خود را بر اساس سوانح ترافيكي از دست دادند، افزود: ‌به‌رغم اين آمار در سه‌‌ماهه تابستان سال گذشته، ميانگين جانباختگان سوانح جاده‌اي به هزارو 646 نفر رسيد و اين به معناي آن است كه به صورت ميانگين در تابستان گذشته روزانه 53‌نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند. به گفته سردار مهري در شهريور سال قبل، هزارو746 نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند كه نشان مي‌دهد بيشتر جانباختگان سوانح رانندگي تابستان سال گذشته مربوط به شهريور ماه بوده است.
سردار مهري خط قرمز پليس را سرعت و سبقت‌‌هاي غيرمجاز و صحبت با تلفن همراه اعلام کرد و اظهار داشت: اگر راننده‌اي دو تخلف حادثه‌ساز را همزمان انجام دهد، پليس براساس اختياراتي كه دارد از ادامه حركت وي جلوگيري كرده و خودرواش تا 72‌ساعت توقيف خواهد شد.
طرح ويژه عيد فطر
وي درخصوص طرح ويژه ترافيك عيد سعيد فطر گفت: همه ساله با شروع عيد سعيد فطر و تعطيلات آن هموطنان مسافرت‌هاي برون شهري را آغاز مي‌كنند و براساس تجربيات بيشترين حجم تردد در همين ايام تعطيلات عيد سعيد فطر است. به گفته وي: طرح ويژه ترافيكي براي برگزاري نماز عيد‌فطر همزمان با تهران و ساير شهرهاي كشور با هماهنگي شهرداري‌ها به اجرا در خواهد آمد.
افزايش قربانيان سوانح راه
سردار محمد‌حسين حميدي، رئيس پليس راه راهور نيز در ادامه جلسه با نگاه اجمالي به تصادفات تابستان‌96 گفت: در طرح تابستان قبل، 3‌درصد افزايش كشته‌ها را داشته‌ايم و استان‌هاي كرمان شمال، گلستان، گيلان، خراسان‌شمالي و سمنان بيشترين تصادفات را داشته‌اند. وي با بيان اينكه عدم توجه به جلو با 5/32‌درصد مهمترين علت تصادفات بوده است، افزود: سواري‌ها بيشترين سهم حوادث رانندگي را به خود اختصاص داده‌اند و بيشترين زمان حوادث رانندگي بعد از ظهرها بوده كه اين نشان مي‌دهد كه گرماي تابستان و خستگي يكي از دلايل وقوع تصادف است كه بايد با استراحت قبل از سفر و استراحت حين مسير از وقوع حوادث و تصادفات جلوگيري كرد.
استان‌هاي صدر نشين
به گفته سردار حميدي استان‌هاي اصفهان، خراسان رضوي، فارس به شمال، آذربايجان شرقي و سمنان به خاطر كويري و صاف و يكدست بودن محورها بيشترين واژگوني تابستان‌96 را داشته است.
وي به تجربيات طرح تابستانه و تعطيلات عيد سعيد فطر در سه سال گذشته پرداخت و اعلام كرد: در سال‌هاي اخير شاهد بوده‌ايم كه يك حركت و انفجار ترافيكي به وقوع پيوسته و مردم با آغاز تعطيلات عيد سعيد فطر در مسيرهاي نزديك، ناگهان سفر خود را آغاز كرده و ما شاهد كندي حركت و توقف‌هاي طولاني در محورهاي كم‌عرض و كوهستاني بوده‌ايم، اگرچه عوامل امدادي و پليس حضور داشته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار