کد خبر: 911483
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
معاون خودكفايي و اشتغال كميته امداد با اشاره به اينكه اعتبار اشتغالزايي از منابع بانكي امسال كاهش يافته است، گفت: طي پنج سال ۸۵۰ هزار شغل ايجاد مي‌شود.

حجت‌الله عبدالملكي در مورد برنامه‌هاي اشتغالزايي كميته امداد در سال‌جاري افزود: در سال‌جاري برنامه‌ها و طرح‌هاي زيادي در جهت اشتغالزايي مددجويان تحت‌پوشش اجرايي مي‌شود و طرح‌هاي اشتغال و توانمند‌سازي روستاييان و شهرهاي كوچك گسترده‌تر از سال گذشته در دستور كار قرار دارد. وي به برنامه پنج ساله ششم كميته امداد نيز اشاره كرد و گفت: بر اساس اين برنامه قصد داريم براي ۸۵۰ هزار نفر شغل ايجاد كنيم كه ۱۵۰ هزار مورد آن به صورت كاريابي و معرفي به واحدهاي شغلي و كارگاهي است. عبدالملكي تأكيد كرد: ۷۰۰ هزار مورد اين برنامه، اجراي طرح اقتصادي از سوي خود افراد است و در مجموع از كل تعداد شغل‌هاي برنامه ششم ۱۴۰ هزار فرصت شغلي در سال‌جاري قرار است با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده محقق شود. معاون خودكفايي و اشتغال كميته امداد به كاهش اعتبارات امسال اشتغالزايي از محل منابع بانكي اشاره كرد و گفت: سال گذشته 2 هزار و 100 ميليارد تومان از محل منابع قرض‌الحسنه بانك‌ها براي اشتغالزايي مددجويان اختصاص يافته بود كه امسال اين اعتبارات با كاهش زيادي نسبت به سال قبل به هزار و 40 ميليارد تومان رسيده است.
كمك ۳۷۵ ميليوني تهراني‌ها به مردم فلسطين و يمن در راهپيمايي روز قدس
مديركل كميته امداد استان تهران هم گفت: مردم استان تهران در راهپيمايي روز جهاني قدس بيش از ۳۷۵ميليون تومان به مردم فلسطين و يمن كمك كردند. محسن وليئي با بيان اينكه راهپيمايي امسال در روز قدس بسيار متفاوت‌تر از سال‌هاي گذشته برگزار شد، گفت: به‌رغم شيطنت‌هاي رسانه‌اي كه عليه كميته امداد امام خميني(ره) آغاز شده بود، مردم بار ديگر نشان دادند بر راهي كه انتخاب كرده‌اند، ثابت قدم هستند.
مديركل كميته امداد استان تهران به كمك‌هاي مردمي در روز جهاني قدس به اين كميته اشاره كرد و ادامه داد: مردم استان تهران بيش از 375 ميليون تومان براي نيازمندان، مردم فلسطين و مردم يمن كمك كردند كه نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.
وليئي افزود: از مبلغ ذكر شده بيش از 238 ميليون تومان براي مردم فلسطين و 50 ميليون تومان براي مردم يمن و بيش از 87 ميليون براي كمك به نيازمندان و مددجويان تحت حمايت اختصاص يافته است.
مديركل كميته امداد استان تهران با اشاره به پايگاه‌هاي مستقر در راهپيمايي روز جهاني قدس خاطر نشان كرد: 279 پايگاه در سطح استان تهران فعاليت داشتند كه از اين تعداد، 208 پايگاه در شهر تهران كمك‌هاي مردم را دريافت كردند.
وي به تعداد حامياني كه براي حمايت از فرزندان ايتام و محسنين در پايگاه‌هاي جذب حامي كميته امداد ثبت نام كردند، اشاره كرد و گفت: در راهپيمايي روز جهاني قدس 825 نفر از نيكوكاران براي حمايت از فرزندان يتيم و محسنين استان تهران ثبت‌نام كردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار