کد خبر: 911411
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با انتشار پیامی سیاست خارجی دونالد ترامپ را به باد انتقاد گرفت.
جوان‌آنلاین: «ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در این پیام که در توئیتر منتشر شده آورده است: شعار «اول آمریکا» (America First) در حقیقت به معنای آمریکای تنهاست. مشکل این است که یک جانبه گرایی نمی‌تواند موجب موفقیت و تغییر ماهیت چالش‌هایی شود که ما در جهان با آن‌ها مواجه هستیم. دونالد ترامپ در حال آزار دادن همپیمانانی است که داریم و به آن‌ها نیازمندیم. انجام اقدامات کودکانه یک رفتار است نه سیاست.

دونالد ترامپ در جریان اجلاس سران کشور‌های عضو جی هفت تصویر دیگری از انزوای آمریکا را به نمایش گذاشت. در چند ماه اخیر خبر‌های متعددی در خصوص انزوای آمریکا در عرصه بین الملل به موجب اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در رسانه‌ها منتشر شده، اما شاید اجلاس G. ۷ که روز‌های جمعه و شنبه در کانادا برگزار شد روشن‌ترین تصویر را از انزوای آمریکا به تصویر کشید.

ترامپ پیش از آغاز نشست جی هفت به شدت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را مورد انتقاد قرار داده بود و ماکرون در جواب به سه توئیت ترامپ گفت: «قابل درک است که آقای ترامپ در تلاش برای تحقق وعده‌های انتخاباتی خود است و نسبت به انتقاد هم حساس شده، ولی ما هم اتحاد خود را حفظ خواهیم کرد و در صورت لزوم گروه جدیدی با سایر اعضا تشکیل خواهیم داد».

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار