کد خبر: 911354
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اطلس وضعیت زنان و خانواده با هدف شناسایی آسیب‌های اجتماعی، به تفکیک استان‌های مختلف کشور تهیه شده است.
اطهره نژادی اظهار داشت: آمار موجود در اطلس وضعیت زنان و خانواده کشور که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ آماده شده بود، در سال ۱۳۹۵ به روزرسانی شد. به طوری که اکنون این آمار به تفکیک استان‌ها و به صورت کامل‌تر نسبت به اطلس قبلی در دسترس است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلس زنان و خانواده در مرحله نقشه‌سازی قرار دارد، افزود: گزارش‌های مربوط به وضعیت این حوزه تهیه شده است که در صورت نهایی شدن، روی پورتال معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
نژادی ادامه داد: در اطلس زنان و خانواده موضوعات و آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان ازجمله فرار دختران از منزل، خودسوزی زنان، اقدام به خودکشی و آسیب‌هایی همچون اعتیاد در میان بانوان و تعداد افراد دستگیر شده در این زمینه وجود دارد که به تفکیک آمار‌های محرمانه که از دستگاه‌های مختلف دریافت شده، در این اطلس آمده است.
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده به غیر از اطلاعات محرمانه تا جایی که امکان انتشار داشته باشند، در پورتال معاونت منتشر خواهند شد و از اطلاعاتی که به لحاظ محرمانه بودن اجازه انتشار آن‌ها را نداریم، در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها استفاده خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: اکنون اطلس زنان و خانواده به صورت تهیه گزارش‌های اجتماعی وضعیت زنان و خانواده در کشور (در کل کشور و به تفکیک استان‌ها) آماده است، اما نقشه‌سازی آن که معنای واقعی اطلس است، در دست اقدام بوده و هنوز انجام نشده است.
در مجموع نیمی از جمعیت ۸۱ میلیون نفری ایران را زنان تشکیل می‌دهند که به گفته برخی کارشناسان، آسیب‌هایی همچون اعتیاد در میان آن‌ها رو به افزایش است تا جایی که کارشناسان حوزه آسیب‌های اجتماعی معتقدند برخی از این آسیب‌ها به سمت زنانه شدن پیش می‌رود. به همین منظور معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از چند سال گذشته با هدف شناسایی، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی البته با همکاری دستگاه‌های متولی، اطلس وضعیت زنان و خانواده را در دستورکار قرار داده است تا از این طریق آسیب‌های اجتماعی شناسایی و در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز از آن‌ها استفاده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر