کد خبر: 911260
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
رئیس امور شعب بانک کشاورزی کردستان:
رئیس امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: نباید ضعف‌ها و مشکلات عدم تحقق برنامه در جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی را فقط به بانک نسبت داد.

به گزارش جوان از کردستان، اسعد فهیمی در شورای اشتغال استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: الان که همه هجمه‌ها در عدم جذب تسهیلات اشتغال پایداری روستایی و اشتغال فراگیر به سمت بانک‌ها است به عنوان عضوی از بدنه سیستم بانکی خود را موظف به دفاع می‌دانم.

وی تصریح کرد: فرماندار بیجار عنوان می‌کند که بانک‌ها انگیزه‌ای به پرداخت تسهیلات ندارند که شدیدا این مسئله را رد می‌کنم.

رئیس امور شعب بانک کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: کدام تاجر است که آنقدر نادان باشد که نخواهد تسهیلات پرداخت کند چون بانک محل درآمدی جز تسهیلات ندارد.

فهیمی گفت:‌ سال گذشته بانک کشاورزی کردستان به 41 هزار پرونده تسهیلات پرداخت کرد و این یعنی کار انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سهم تعیین‌شده پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی سال گذشته در استان، 6 هزار و 600 میلیارد ریال بود که 7 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم.

رئیس امور شعب بانک کشاورزی کردستان اضافه کرد: 98 درصد کل درآمد سیستم بانکی متکی به پرداخت تسهیلات است و اگر تسهیلاتی پرداخت نشود نمی‌توانیم هزینه‌های جاری را تامین کنیم.

فهیمی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده از سوی فرماندار بانه در زمینه سلیقه‌ای عمل‌کردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به عده خاص، گفت: 280 میلیارد ریال سهم شهرستان بانه از محل منابع داخلی بود که 360 میلیارد ریال به یک هزار و 100 نفر متقاضی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه فرماندار بانه آیا همه این یک هزار و 100 نفر پسرخاله و پسر عمه کارمندان و رئیس شعبات بانک کشاورزی بوده است.

رئیس امور شعب بانک کشاورزی کردستان تصریح کرد: این تسهیلات به اقشار مختلف مردم پرداخت شده و الان مدارک و لیست و مستندات آن موجود است و در غیر اینصورت حاضرم از سمت خود استعفا دهم.

فهیمی تاکید کرد: نباید ضعف‌ها و مشکلات را فقط به بانک نسبت داد و کم‌لطفی صورت بگیرد، تمام اسنادی که به عنوان وثیقه در جلسه اعلام شده بلااستثنا در بانک کشاورزی پذیرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران هر جایی مشکل وجود داشته اعلام کنند شخصا قول می‌دهم مشکل را حل کنیم.

وی یادآوری کرد: جهاد کشاورزی در بخش سرمایه در گردش 585 میلیارد و 900 میلیون ریال و در بخش سرمایه‌ای نیز 586 فقره به مبلغ 826 میلیارد و 251 میلیون ریال به بانک کشاورزی معرفی کرده است.

رئیس امور شعب بانک کشاورزی کردستان تعداد برگشتی‌ها را 277 فقره به مبلغ 387 میلیارد و 136 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در دست بررسی از بخش سرمایه در گردش نیز 202 فقره به مبلغ 329 میلیارد ریال بوده است.

به گفته فهیمی، تاکنون 107 فقره به مبلغ 110 میلیارد و 39 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: یک بخشداری برای استعلام بانک در بحث اشتغال روستایی سه ماه وقت هدر می‌دهد، ولی کسی نیست از آنها سوال کند اما همه کم‌کاری‌ها را به حساب بانک‌ها می‌نویسند.

وی در پایان گفت: پرداخت تسهیلات سه ضلع دستگاه مجری، بانک عامل و متقاضی دارد و هر سه ضلع باید پای کار باشند، اگر هر کدام از این اضلاع خوب عمل نکنند کار لنگ خواهد زد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر