کد خبر: 911235
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
رهبر جریان صدر عراق، طی بیانیه‌ای پیشنهاد آغاز خلع سلاح سراسری در عراق را ارائه كرده و به وزارت کشور پیشنهاد داد که پس از عید فطر، روند خلع سلاح را از شهرک صدر آغاز کند.

به گزارش فارس، «مقتدی صدر‌» خلع سلاح از شهرک صدر را در پی انفجار روز چهار‌‌‌شنبه پیش در این شهرک و قربانی شدن دهها نفر، خواستار شد. وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به دست پایگاه خبری «الفرات‌» رسیده، اعلام کرد: به منظور تقویت کشور عراق و در انحصار ارتش و پلیس قرار داشتن اسلحه، خواستار آغاز خلع سلاح و تحویل کلیه سلاح‌‌‌‌ها به دولت هستم. برای نشان دادن حسن نیت از نیروهای عراقی به طور کلی، وزارت کشور و وزیر «قاسم الاعرجی» می‌خواهم که پس از عیدفطر، آغاز روند خلع سلاح از شهرک صدر و اعلام آن به عنوان شهری که پاکسازی شده را کلید بزنند و پس از آن این مسئله به سایر مناطق کشور نیز تعمیم داده شود. مقتدی صدر در ادامه توضیح داد: همه باید از این دستورات اطاعت کنند و در این طرح، مانع‌تراشی نکنند و سلاح خود را بدون هیچ مناقشه‌ای تحویل دهند زیرا خون عراقی‌‌‌‌ها از هر چیزی برای ما گرانبهاتر است. اگر من این مسئله را طرح می‌کنم نمی‌خواهم تنها جریان صدر به آن پاسخ مثبت دهد بلکه همه مردم با کلیه گرایش‌‌‌‌ها و جناح‌بندی‌‌‌‌ها باید به این درخواست عمل کنند‌. این طرح تنها شامل جریان صدر نمی‌شود. در ادامه این بیانیه آمده است: توصیه می‌کنم که سلاح‌‌‌‌ها برای آبادانی مناطق فقیر و محروم فروخته شود و سلاح و پول به دست دولتی امین باشد. وزارت کشور نیز طی بیانیه‌ای از این فراخوان وی استقبال و اعلام کرد که شخص وزیر کشور از پیشنهاد و حمایت رهبر جریان صدر برای در انحصار دولت قرار گرفتن سلاح، تقدیر می‌کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله اللهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
با سلام ، این پیشنهاد ضمن اینکه ظاهرش خوب و منطقی است ،اگر نه گیم انفجار چند روز پیش هم در شهرک صدر عمدی و با هدف صدور این بیانیه بوده ، و اجرای این هدف کشورهای حامی تروریست ، برای بازگشت دوباره تروریستها و تقویت تکفیریهای عراقی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار