کد خبر: 910982
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
چهلمین راهپيمايي روز قدس در سراسر ايران برگزار شد
اگر همه‌ سال هم قدس و هم فلسطين در ميانه روزمرگي‌هاي مردم گم شود كه نمي‌شود اما امام خميني (ره) تدبيري انديشيد كه هر ساله در پايان ماه مبارك رمضان...
کبرا آسوپار

اگر همه‌ سال هم قدس و هم فلسطين در ميانه روزمرگي‌هاي مردم گم شود كه نمي‌شود اما امام خميني (ره) تدبيري انديشيد كه هر ساله در پايان ماه مبارك رمضان ياد مظلوميت مردم فلسطين و اشغالگري صهيونيست‌ها و ياد آرمان بزرگ امت اسلامي كه آزادي قدس شريف و قبله اول مسلمين است، گرامي داشته مي‌شود.
سياستي كه امام پایه‌گذاری كردند تا يك روز در سال به نام قدس باشد و قدس از ياد متأخرین نرود و براي متقدمين سؤال باشد كه ماجراي فلسطين و قدس چيست كه جمعه آخر ماه رمضان، هر انسان‌دوستي را به ميدان اعتراض عليه اسرائيل مي‌كشاند. امسال هم روز قدس همچون سال‌هاي گذشته برگزار شد، با اين تفاوت كه همين يك ماه و اندي پيش، دولت امريكا در يك اقدام غيرقانوني و خلاف حقوق بین‌الملل پايتخت خود در تل‌آویو را به بیت‌المقدس منتقل كرد و آن روز اعتراض مردم به اين اقدام با سركوب صهيونيست‌ها روبه‌رو شد كه بيش از 100 شهيد و صدها زخمي بر جاي گذاشت. اسرائيلي‌ها در ماه‌هاي اخير در مورد فعاليت هسته‌اي ايران و برجام حرف زياد زده‌اند و سيرك زياد اجرا كرده‌اند. حتي كوشيدند مواضع ايران در سوريه را با حمله نظامي تضعيف كنند كه البته پاسخ درخور گرفتند. حالا شعارهاي مردم ايران فقط تكميل ضربه‌اي است كه به انتقام، در جولان خوردند.
از زنجيره انساني تا 2 هزار پارچه آغشته به خون
در تهران مردم در ميدان انقلاب جمع شدند؛ گرچه خيابان‌هاي اطراف هم زير پاي راهپيمايان پايتخت بود. در چهارراه وصال، تابوت اسرائيل و امريكا دست مردم است. از امت اسلامي، مردم كشور افغانستان هم در راهپيمايي تهران حضور دارند. كمي آن سوتر كاراته‌کا‌ها هستند و در ميدان فلسطين هم تومار بزرگي را مردم امضا مي‌كنند كه حاوي دو جمله بود؛ يكي «من عاشق مبارزه با صهيونيسم هستم» و ديگري، پيش‌بيني رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه اسرائيل 25 سال آ‌ينده را نخواهد ديد.
در شهرهاي مختلف مردم علاوه بر شعار «مرگ بر امريكا» و «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر فرانسه و اروپا» هم مي‌گويند و این‌گونه تأكيد مي‌كنند كه اعتماد به اروپايي‌ها براي ادامه برجام خطا است. مردم همچنين شعارهايي در دفاع از قدرت موشكي ايران سر دادند: «موشكي، هسته‌اي حق مسلم ماست» مقامات كشوري و لشکري، جانبازان، خانواده شهداي هسته‌اي و نيز جمعي از كليميان تهراني هم در مراسم تهران حضور داشتند. در شهرستان‌هاي مختلف هم مقامات استاني در راهپيمايي همگام مردم هستند. شعار«سنُصلي في القُدس» به عنوان شعار جهاني روز قدس امسال در كشورهاي عربي مشخص شده و بخش زيادي از راهپيمايان عرب اهوازي با در دست داشتن دست نوشته‌هايي با اين مضمون از فرمايشات امام خامنه‌اي در ديدار وزير اوقاف و جمعي از علماي سوريه در دهم اسفند 96 حمايت كردند. در بوشهر و خوزستان و هرمزگان دماي بالاي 45 درجه بر هوا حاكم بود، اما مردم باز به ميدان آمدند.
بسيج دانشجويي دانشگاه تهران در اقدامي نمادين جهت به نمايش گذاشتن جنايات 70 ساله‌ رژيم صهیونیستی در اطراف ميدان انقلاب زنجيره انساني تشكيل داد. همچنين اين تشكل دانشجويي به ياد 2هزار شهيد خردسال فلسطيني 2 هزار پارچه‌ آغشته به خون را دور ميدان انقلاب اسلامي به اهتزاز در آورد. شركت‌كنندگان در راهپيمايي روز قدس در تهران با حمل بنرهايي بر ضرورت آزادي هر چه سريع‌تر شيخ ابراهيم زكزاكي، رهبر جنبش اسلامي نيجريه تأكيد كردند.
لاريجاني: تلاش امريكا، اسرائيل و سعودي براي در كنج قرار دادن ايران
سخنران مراسم روز قدس امسال تهران علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي بود. لاريجاني با بيان اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، سفارت اسرائيل در ايران تعطيل شد و نمايندگان مردم فلسطين جايگزين آن شدند و روز قدس اعلام شد، گفت: از آن زمان، ملت ايران در حمايت همه‌جانبه از ملت فلسطين هميشه پيشگام بود و برآيند آن چنين بود كه نيروي مقاومت قدرت بيشتري پيدا كرد و طرح‌هاي سازش رنگ باخت و از صحنه خارج شد و جريان مقاومت به عنوان تنها راه حل مسئله فلسطين رخ نمود و اين موارد دستاوردهاي كمي نيست.
وي افزود: اسرائيلي‌ها از جهتي خشنود هستند چون تصور مي‌كنند با اين جريان‌هاي تروريستي چون داعش و جبهه النصره و گروه‌هاي مختلف از شمال آفريقا تا خاورميانه انرژي مسلمانان از بين رفته است و سايش پيدا كرده‌اند و بنابراين مقاومت جدي در مقابل اسرائيل وجود ندارد، به همين دليل گفته‌اند اسرائيل در بهترين شرايط قرار دارد. اما از طرف ديگر به خاطر قدرت يافتن مقاومت در منطقه، نگران هستند لاريجاني ادامه داد: در همين روزها باز رسانه‌ها مطرح مي‌كنند كه سعودي‌ها گفته‌اند ما خلأ فروش نفت ايران را جبران مي‌كنيم، همه اين تلاش‌ها يك هدف دارد و آن اين است كه مثلث شوم امريكا، اسرائيل و سعودي، ايران را در كنج قرار دهد، ولي اين موجودات ناشي و موذي مراقب باشند كاري نكنند كه با كنج قرار گرفتن ايران باعث ناامني خودشان شوند.
آيا سلاح‌هايي كه مردم يمن را مي‌زند
از امريكا و اروپا نيست؟
وي تأكيد كرد: طرح قلابي‌ را امريكايي‌ها به عنوان معامله بزرگ قرن در نظر گرفتند كه به فلسطيني‌ها پول دهند و بگويند ما يك سرزمين‌هايي را از اين صحراها به غزه متصل مي‌‌كنيم و مقداري هم پول و پارچه و امكانات به فلسطيني‌ها مي‌دهيم تا فلسطيني‌ها بحث بازگشت به سرزمين آبا و اجدادي خودشان را فراموش كنند. تصور مي‌كنند مردم فلسطين ساده‌انديش هستند، اين تصور باطلي است، 70 سال است مردم فلسطين مبارزه مي‌كنند و مسئله آنان پول نيست، مسئله آنان شرافت و غيرت‌شان است كه مي‌خواهند به سرزمين اصلي خودشان بازگردند.
وي اضافه كرد: سلاح‌هايي كه روي سر مردم يمن ريخته مي‌شود متعلق به كجاست؟ آيا اين سلاح‌ها براي امريكا و اروپا نيست؟ همين كشورهاي غربي بيشترين سلاح‌ها را به سعودي‌ها مي‌دهند و عروسي يمني‌ها را به عزا تبديل مي‌كنند و زيرساخت‌هاي اين كشور را از بين مي‌برند و سپس جلسه و اجلاس مي‌گذارند براي كمك‌هاي انسان‌دوستانه براي مردم يمن و مي‌گويند مذاكره مي‌كنيم براي كمك‌هاي انسان‌دوستانه!
شما هم با فلسطين كار نداشته باشيد‌ اسرائيل با شما كار دارد
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: گاهي بعضي‌ها مي‌گويند مسئله فلسطين به ما چه ربطي دارد آنها به شما كار دارند. اسرائيل به دنبال نظم جديد در منطقه است. آنها به دنبال تسلط هستند، صلاحيتش را ندارند اما به زور دنبال اين موضوع هستند. مسئله فلسطين فقط يك محدوده نيست گرچه همين هم وظيفه اسلامي همه مسلمانان اقتضا مي‌كند كه از مردم فلسطين دفاع كنند اما بدانيم مسئله به امنيت كل كشورهاي اسلامي مربوط است. وي افزود: امروز در منطقه دو جريان وجود دارد؛ يك جريان صلح‌طلبي بر محور آراي ملت‌ها كه طراح آن ايران است و رهبر معظم انقلاب در حل مسئله فلسطين فرمودند آراي مردم فلسطين مي‌تواند حلال مشكل مردم فلسطين باشد. اين نشان مي‌دهد ايران علمدار صلح و ايجاد مردم‌سالاری در منطقه است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: يك جريان شرارت‌آميزي هم در منطقه است كه با هر وسيله حتي استفاده از تروريست‌ها قصد جايگزيني شرارت به جاي تمدن را دارد كه اين مثلث رژيم صهيونيستي و سعودي جريان را راهبری مي‌كند.
لاريجاني خاطرنشان كرد: اين مصاف يك مصاف سرنوشت‌ساز است و نتيجه آن اين است كه آن‌طور كه خداوند نويد آن را به صابران و مجاهدان داده است و با حق‌طلبان است و باطل همچون كف روي آب از بين خواهد رفت.

غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
با سلام . تاریخ کشورها ثابت کرده است که رمز موفقیت هر کشور وحدت کلمه می باشد . (وحدت کلمه =اینکه باورها و اعتقادات مردم با حکومت یکسان باشد ). نمونه بسیار بارز در وحدت کلمه در زمان پیامبر اسلام بود . که کلماتی مانند عدالت . کافر . منافق . مشرک . رحمت . عطوفت اسلامی و سایر اموزه های دینی و حکومتی. بین حاکمان و مردم یکیسان بود . و این باعث شکوفایی بسیار زیاد اسلام و ترقی ان در جهان گردید .در تاریخ ایران هم زمانی وحدت کلمه بوجود امد کشور ایران پیشرفت کرد .و زمانی ما بین مردم و حکومت در باورها تفاوت ایجاد شد باعث مشکلات در جامعه گردید . مثلا در حکومت پهلوی ما بین حکومت و مردم بسیاری از موارد مانند عدالت . دشمن و غیره فرق کرد .مثلا حکومت پهلو ی امریکا را دوست می پنداشت ودر صورتی که مردم .امریکا را دشمن حساب می کردند . و در عدالت اجتماعی و غیره نیز این برداشها مابین حکومت و مردم بسیار زیاد بود . لذا دیدیم براحتی حکومت شاهنشاهی از بین رفت . و انقلاب اسلامی با رمز وحدت کلمه پیروز شد . و حکومت اسلامی بوجود امد وچون این وحدت کلمه را فقط روحانیون می توانستند در مردم ایجاد کنند . لذا مردم با اشتیاق زیاد بسوی ولایت فقیه روی اوردند . تا حکومت حضرت علی و پیامبر اسلام دوباره در ایران زنده شود ..و چهار دهه است که با وحدت کلمه انقلاب توانست به پیروزی بزرگی در عرصه سازندگی.سیاسی و غیره دست یابد . الان باور و اعتقادات مردم در تمامی مسائل مخصوصا در مورد عدالت با جکومت یکی است . نونه بارز ان راهپیمایی روز قدس . 22 بهمن . و غیره بگذریم . دشمن بصراحت اعلام کرده که تلاش خواهد که افکار مردم عوض شود بزبان ساده تر مابین باور های مردم و حکومت تفاوت ایجاد شود . یعنی اگر حکومت امریکا را دشمن می پندارد مردم امریکا را دوست خود بدانند . اگر حکومت اسرائیل را غاصب می داند مردم اسرائیل را مظلوم بدانند . و غیره . در بعضی مواقع عدم ناگاهی باعث ایجاد تفاوت در برداشت عدالت در جامعه میشود...اینجا جوانی که در اوائل زندگی می خواهد وارد جامعه شود تفاوت در برداشت عدالت را می بیند .اینجاست که تعریف وحدت کلمه .برای جوانان بسیار مشگل می شود .
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
الان چند سالی هست که بخاطر اینکه مردم در نماز جمعه روز قدس هم شرکت کنند این راهپیمایی یکی دو ساعت قبل از اذان برگزار میشه. الان هم چند سالی هست که ماه رمضان در تابستان و الان هم ماه خرداد افتاده. این ساعات هم بدترین ساعت و اوج گرما هست. بخاطر همین خیلی از مردمی که توی جنوب زندگی میکنند واقعا براشون سخت هست که بخوان هم راهپیمایی شرکت کنند و هم به نماز جمعه برن. توی اوج گرما با زبان روزه برن راهپیمایی بعد هم برن نماز جمعه و اون سخنرانی طولانی توی مصلی که خیلی هم اونجا گرم هست. یکسال یادم هست که بسیاری از مردمی که توی راهپیمایی شرکت کردند در حال بیهوش شدن بودن از جمله خودم که بعد از اون شاید یکی دو بار توی سالهای بعد راهپیمایی شرکت کردم. کاش ...کمی هم به فکر مردم جنوب بودند. راهپیمایی روز قدس اهمیتش خیلی بیشتر از نماز جمعه ست. باور کنید اگر راهپیمایی مثل سالهای قبل به هنگام صبح باشه عده بیشتری شرکت میکنند. میدونم که این کامنتم هرگز درج نمیشه اما حداقل به حرف ما هم گوش کنید و به گوش مسئولان برسانید. کاش در میان برنامه ریزیهاتون کمی هم به فکر مردم باشید اون هم مردم روزه دار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
با سلام . بنیان اسلام .بر سه اصل است . 1=صداقت 2= امانتداری 3= وفای بعد /
تلاش کنیم که افکار جامعه عوض نشود . پس امانتدار باش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار