کد خبر: 910744
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷
رویترز گزارش داد:
دیپلمات‌های آمریکایی اخیرا به ژاپن و اروپای غربی سفر کرده‌اند تا این کشورها را از ادامه تجارت با ایران برحذر دارند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس؛ دیپلمات‌های آمریکایی اخیرا به ژاپن و اروپای غربی سفر کرده‌اند تا این کشورها را از ادامه تجارت با ایران برحذر دارند.

به نوشته رویترز، مقامات وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا به ژاپن و این هفته به اروپای غربی سفر کرده‌اند، جایی که آلمان، فرانسه و انگلستان در تلاشند توافق سال 2015 را حفظ کرده و ایران را قانع کنند که به تجارت با این کشور ادامه می‌دهند.

یک دیپلمات اروپایی در این خصوص می‌گوید: «آمریکایی‌ها در حال سفرهای تبلیغاتی هستند و به همه جا می‌روند. آنها دُگم هستند. ما به صورت واضح به آنها گفتیم اگر آمده‌اید به ما بگویید که چگونه خود را با قوانین آمریکا تطبیق دهیم، از شما استقبال نمی‌کنیم.»

یک مقام دیگر اروپایی نیز گفته است که آمریکا با اعزام تیم‌هایی به نقاط مختلف جهان، به‌صورت خصوصی درباره تجارت با ایران هشدار می‌دهد. به گفته یک مقام اروپایی دیگر، واشنگتن «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» را تحت فشار قرار داده تا در شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند سرمایه‌گذاری نکند.

بانک سرمایه گذاری اروپا روز چهارشنبه اعلام کرده بود که نمی‌تواند به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی‌اعتنا باشد.

بنابر آنچه دو دیپلمات به رویترز گفته‌اند، «اندرو پیک»، دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا که در حوزه ایران و عراق مسئولیت دارد، روز سه‌شنبه در جمهوری چک و چهارشنبه در مجارستان بوده است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «هیات نمایندگی وزارت خارجه در اروپا به دنبال جمع‌آوری حمایت برای تلاش‌های جهانی آمریکا در راستای تحت فشار قرار دادن ایران و توضیح سیاست‌های تحریمی واشنگتن است.»

این مقام وزارت خارجه گفته است که هیات مزبور به کشورهای متعددی سر خواهد زد و در هفته‌های آتی تماس‌های خود را در سطح جهانی توسعه خواهد داد. در همین حال، ارتباطات با سه کشور اروپایی انگلستان، فرانسه و آلمان نیز ادامه خواهد یافت.

اندرو پیک، در ماه مه گذشته، در واشنگتن، با دیپلمات‌های اروپایی نیز گفت‌وگو کرده بود و به اروپا هشدار داده بود که سرمایه‌گذاری در ایران را بکاهد و مدعی شده بود که تجارت با تهران، به ایران کمک می‌کند در برنامه موشکی خود سرمایه‌گذاری کرده و از نواب خود در سوریه و یمن حمایت کند.

یک دیپلمات به تلاش‌های آمریکا در شرق اروپا نیز اشاره کرده که از نظر امنیتی در مواجهه با روسیه، وابسته به کمک‌های آمریکا هستند.

اما دیپلماتی دیگر می‌گوید: «این راهبرد تقابل‌جویانه و تشدیدگرایانه اشتباهی جدی است و خطر هرج و مرج و بی‌ثباتی بیشتر در خاورمیانه (غرب آسیا) را در پی دارد. تلاش‌های آمریکا در حال خشمگین کردن برخی متحدین آمریکاست.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار