کد خبر: 910739
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
معصومه ابتکار:
بانوان با ورود در هر زمینه‌ای پیروزی‌های بزرگی کسب می‌کنند...
جوان‌آنلاین: معصومه ابتکار خاطرنشان کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تمام توان خود را برای توان افزایی و توانمندسازی زنان در بخش‌های مختلف به کار گرفته است و در بخش فناوری اطلاعات برای توان افزایی بانوان برنامه‌هایی دارد.
ابتکار در همین راستا از برگزاری اجلاس بین المللی زنان در حوزه فناوری اطلاعات «آی‎تی» و فناوری اطلاعات و ارتباطات «آی‎سی‎تی» با تمرکز بر موضوع تجارت الکترونیک در سال ۹۷ خبر داد و گفت: مسئولان اجرایی کشور در برگزاری این اجلاس بین المللی همکاری خواهند داشت.
وی در خصوص برگزاری این همایش توضیح داد: این اجلاس بین المللی قرار است روز هفتم مردادماه امسال با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح بین المللی برگزار شود که هدف اصلی آن توان افزایی زنان در حوزه‌های فناوری اطلاعات است.
وی اظهار داشت: از آنجا که زنان ایرانی در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، آموزش مهارت‌های متنوع در قالب اینگونه همایش‌ها نیز می‌تواند در راستای توانمندسازی بیشتر آن‌ها بسیار کارساز و تاثیرگذار باشد.
به گزارش ایرنا، سودابه رادفر، مشاور امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پیش‌تر گفته بود که سند راهبردی زنان در وزارت ارتباطات به منظور توان افزایی بانوان در بخش فناوری و اطلاعات تدوین شده است که یکی از شاخصه‌های آن توسعه پایدار و متوازن است تا بانوان بتوانند به توانمندی‌های لازم برسند.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر هدف امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توان افزایی زنان شهری و روستایی در حوزه فناوری اطلاعات است که به همین منظور طرح ملی توان افزایی زنان با محور آی سی تی در ۵۰ نقطه کشور آغاز شده است و قرار است امسال نیز این طرح در ٢٧٠ نقطه کشور اجرایی شود.
بر اساس آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر ٧٢ درصد بانوان از تلفن همراه استفاده می‌کنند و ٤٨ درصد از کاربران اینترنت نیز بانوان هستند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر