کد خبر: 910687
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
طبق آمارهای تازه منتشر شده از اقتصاد روسیه در ماه آوریل، خرده فروشی و دستمزدها رشد داشته اند و نرخ بیکاری نیز کاهش یافته است.
 
جوان آنلاین: طبق آمار‌های تازه منتشر شده از اقتصاد روسیه در ماه آوریل، خرده فروشی و دستمزد‌ها رشد داشته اند و نرخ بیکاری نیز کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، آمار‌های منتشرشده توسط دفتر آمار روسیه نشان می‌دهد تحریم‌های آمریکا علیه روسیه آثار کمی بر روی بنیاد‌های اقتصادی این کشور داشته است. با گذشت ۲ سال از رکود اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و کاهش بهای نفت، روبل موفق شده است به ثبات نسبی برسد و بهای مواد خام نیز در بازار‌های جهانی رو به افزایش است که خبر خوبی برای اقتصاد روسیه محسوب می‌شود.

در بخش خرده فروشی که شاخصه‌ای کلیدی برای تعیین تقاضای مصرف کننده محسوب می‌شود و از محرکه‌های اصلی رشد اقتصادی است در دوازده ماه منتهی به اوریل ۲۰۱۸ رشدی ۲.۴ درصدی داشته است. هم چنین سرمایه گذاری نیز در مدت مشابه با رشد ۳.۶ درصدی مواجه بوده است.

دفتر تحقیقات اقتصادی " کپیتال اکونومیست" گفت: تازه‌ترین آمار‌های منتشر شده از فعالیت‌های اقتصادی روسیه نشان می‌دهد رشد اقتصادی روسیه در آغاز شروع سه ماهه دوم سال به ۱.۵ درصد رسیده است. این آمار‌ها هم چنین نشان می‌دهد تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و کاهش ارزش روبل آثار کمی داشته‌اند.

به گفته بانک مرکزی روسیه، انتظار می‌رود رشد اقتصادی امسال روسیه بین ۱.۵ تا ۲ درصد باشد. این کشور سال گذشته رشد ۱.۵ درصدی را تجربه کرد. دستمزد‌های واقعی با پیشی گرفتن از رشد ۵.۹ درصدی پیش بینی شده کارشناسان افزایشی ۷.۸ درصدی داشته است.

نرخ بیکاری نیز از ۵ درصد در ۱۲ ماهه منتهی به ماه مارس به ۴.۹ درصد در دوازده ماه منتهی به ماه آوریل رسیده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار