کد خبر: 910666
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
كارلوس كرش اين روزها راحت‌تر از قبل حرف مي‌زند. او كه به نظر مي‌رسد آخرين روزهاي حضورش در تيم ملي ايران را سپري مي‌كند، حالا بي‌محاباتر از قبل به منتقدان خود مي‌تازد.
فريدون حسن

لغو مكرر بازي‌هاي تداركاتي تيم ملي و عدم برپايي يك بازي مناسب بزرگ‌ترين ايرادي است كه قبل از شروع جام جهاني مي‌توان به تيم ملي گرفت، اما سرمربي تيم ملي به اين انتقاد هم پاسخ مي‌دهد. كرش با اشاره به اينكه در ايران همه انتقاد مي‌كنند و كسي راهكار مناسبي براي حل مشكل ارائه نمي‌دهد، مي‌گويد: «چرا وقتي بازي‌هاي دوستانه ما يكي پس از ديگري لغو مي‌شود يا وقتي كه ما بابت تهيه و تدارك زيرساخت‌ها نياز به پشتيباني مالي داريم، كسي حمايت نمي‌كند. متأسفانه بعضي افراد فقط صحبت مي‌كنند و اين ما هستيم كه بايد با داشته‌هاي حداقلي بجنگيم و بهترين عملكرد را داشته باشيم.»
سرمربي تيم ملي در نقطه‌نظري جالب توجه لغو بازي‌هاي دوستانه و تداركاتي را به مسئله تحريم‌ها ارتباط مي‌دهد و عنوان مي‌كند: «بعضي از اين افراد مي‌گويند چرا ما با ايتاليا بازي نمي‌كنيم. اين حرف شرم‌آور است، ‌چراكه آنها وضعيت را مي‌دانند. مي‌دانند كه منابع لازم را نداريم و به همين دليل است كه كسي مقابل ما بازي نمي‌كند. ما با تحريم‌هاي ظالمانه روبه‌رو هستيم. اين افراد با آگاهي از تمام اين مسائل حرف‌هايشان را مي‌زنند، اما برايم مهم نيست. من مي‌خواهم با رهبري قوي، با تمام قدرت و تعهدم از بازيكنانم دفاع و با نمايش بهترين عملكرد اين منتقدان را وادار به سكوت كنم.»
حرف‌هاي كرش در حالي مطرح مي‌شود كه او اشاره‌اي به برگزاري بازي‌هاي تداركاتي با تيم‌هاي نه چندان مطرح يا با تيم‌هاي دوم و سوم برخي كشورها نمي‌كند. سرمربي تيم ملي با اين حال به آمادگي بازيكنانش به‌رغم تمامي اين مسائل براي حضور در جام جهاني و جام ملت‌ها آسيا اشاره و جالب‌تر اينكه تيم را آماده تحويل به سرمربي آينده معرفي مي‌كند: «24 بازيكن در اردو هستند و يكي، دو تا هم در ايران. فراموش نكنيد كه تيم ملي چند ماه ديگر بايد در جام ملت‌ها حاضر شود. من فكر مي‌كنم مربي بعدي اگر يك يا دو تغيير انجام دهد من را سورپرايز كرده، چون تيم آماده است و تنها با تفكر جام جهاني بسته نشده است.»
سرمربي تيم ملي به صورت كنايه‌آميز به برخي چهره‌ها و مربيان فوتبال كه گزينه جانشيني او هستند، اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «البته شايد كساني به تيم ملي برگردند كه اگر بازيكن به بطري آب لگد زد يا حتي نخواست بازي كند هم او را دعوت كنند كه در آن صورت شاهد تغييرات گسترده‌اي خواهيم بود.» بحث فساد در فوتبال چيزي نيست كه بتوان به سادگي از كنار آن گذشت، اما گويا سرمربي تيم ملي فوتبال نيز در زمره كساني قرار گرفته كه مخالف وجود فساد در فوتبال است. كرش ضمن تأكيد بر اينكه به هيچ عنوان با تيم‌هاي بزرگ فوتبال باشگاهي ايران اختلافي ندارد، عنوان مي‌كند: «من با آدم‌هايي مشكل دارم كه مي‌آيند و در تلويزيون راجع به فساد مالي و رفتارهاي حرفه‌اي مربيان حرف مي‌‌زنند و اتهام‌هايي را مطرح مي‌كنند، اما خودشان نمي‌گويند كه چه اشخاصي را به فوتبال آورده‌اند و چه بيزنس‌هايي را راه انداخته‌‌اند.»
آنچه از حرف‌هاي سرمربي تيم ملي برمي‌آيد اينكه كرش دفاع تمام‌قدي را از برنامه‌هاي فدراسيون فوتبال دارد، حتي به‌رغم تمام ضعف‌ها و سوءمديريتي كه بر فوتبال ايران حاكم است. باز هم سرمربي تيم ملي حاضر نيست ايراد تمام اين معضلات و مشكلات ريز و درشت را متوجه فدراسيون كند و پيكان انتقادهايش را به سمت آنها نشانه بگيرد.
شايد دليل اين توجيهات را بتوان در سخنان داورزني، معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش پيدا كرد، وقتي كه او هم مثل كرش رو به فرافكني در خصوص لغو بازي‌هاي تداركاتي مي‌آورد: «اين يك بحث كلي است. ممكن است به هر دليلي تيم مقابل آماده نباشد يا بازيكن خوب نداشته باشد. همه اينها ممكن است بازي را لغو كند، مثلاً يونان نمي‌خواست در تركيه بازي كند. بنابراين كار به مشكل خورد. كوزوو را جايگزين كرديم كه آن هم قطعي نشد. با اين حال تلاش فدراسيون فوتبال اين بوده كه تيم با آمادگي كامل راهي روسيه شود.» شاخص‌هايي كه داورزني عنوان مي‌كند البته شاخص‌هاي درستي است كه مورد توجه ما قرار نمي‌گيرد. اينكه تيمي بازيكن خوب داشته باشد يا نداشته باشد، نكته‌اي است كه اصلاً در جريان هماهنگي بازي‌هاي تداركاتي ايران مورد توجه قرار نمي‌گيرد؛ والا مجبور نبوديم با سيرالئون، جوانان ازبكستان و تركيب‌هاي چندم تركيه و الجزاير بازي كنيم و اين روزها سرگردان در اروپا به دنبال حريف تمريني بگرديم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار