کد خبر: 910665
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
سايت فرانسوي‌زبان «هاف‌پست مغرب» مراکش در گزارشي به بررسي وضعيت تيم ملي فوتبال ايران که يکي از رقباي مراکش در جام جهاني 2018 روسيه است، پرداخته است...

سايت فرانسوي‌زبان «هاف‌پست مغرب» مراکش در گزارشي به بررسي وضعيت تيم ملي فوتبال ايران که يکي از رقباي مراکش در جام جهاني 2018 روسيه است، پرداخته است. در اين گزارش آمده است: «مراکش در مرحله گروهي جام جهاني 2018 در ورزشگاه سن‌پترزبورگ به مصاف ايران خواهد رفت. اين اولين رويارويي دو تيم خواهد بود. آيا شيرهاي اطلس شانسي مقابل ايران خواهند داشت؟»
«هاف‌پست مغرب» با همكاري خبرنگاران ايراني نكات جالب توجه تيم ملي ايران را اين‌گونه بيان مي‌کنند:
1 - پنج دوره حضور در جام جهاني
ايران در اين دوره پنجمين دوره حضورش در رقابت‌هاي جام جهاني را تجربه مي‌کند، درست همانند مراکش. تيم ملي ايران در هر چهار دوره قبل (1978، 1998، 2006 و 2014) هرگز موفق نشده از مرحله گروهي صعود کند، در مقابل اما مراکش پيش از اين در جام جهاني 1986 موفق شده بود تا مرحله يک‌هشتم نهايي پيشروي کند.
2 - مرحله انتخابي بدون شکست
محسن اثيمي، دبير گروه ورزشي تسنيم در اين باره به «هاف‌پست مغرب» گفت: «تيم ملي ايران در مرحله انتخابي جام جهاني رکورد خيلي خوبي را از خود به‌جاي گذاشت و هزار و 121 دقيقه گلي دريافت نکرد.» ايران بعد از برزيل دومين تيم صعودکننده به جام جهاني 2018 بود.
وي ادامه داد: «ايران در مرحله انتخابي جام جهاني شکستي متحمل نشد و تنها در آخرين بازي‌اش مقابل سوريه دو بار دروازه‌اش باز شد.»
3 - رده‌بندي جهاني فيفا
در چهار سال اخير، ايران همواره بهترين تيم آسيايي در رده‌بندي فيفا بوده است. تيم ملي در حال حاضر در رده سي‌وششم و پشت‌سر صربستان (رده 35) و بالاتر از ترکيه (رده 37) قرار دارد. مراکش هم البته خيلي در اين رده‌بندي با ايران اختلاف ندارد و در رده چهل‌ودوم ايستاده است.
4 - حضور چند بازيکن ايراني در ليگ‌هاي اروپايي
محسن اثيمي بیان کرد: «چند بازيکن تيم ملي ستاره‌هاي تيم‌هاي باشگاهي خود هستند از جمله عليرضا جهانبخش که در فصل اخير با 21 گل‌زده عنوان آقاي گلي اردويژه هلند را از آن خود کرد. برخي هم بر اين باورند که اگر کارلوس کرش به کريم انصاري‌فرد - مهاجمي که در المپياکوس يونان بازي مي‌کند - فرصت دهد، او مي‌تواند عملکرد خوبي براي تيم ملي ارائه دهد.» بين 24 بازيکني که کرش به تيم ملي براي حضور در جام جهاني دعوت کرده، دوجين از آنها در اروپا بازي مي‌کنند.
5 -سردار آزمون، ستاره رو به رشد
سردار آزمون که او را وارث علي دايي اسطوره‌اي مي‌دانند و به او لقب «ليونل مسي» داده‌اند، ستاره رو به رشد تيم ملي است. سايت فيفا در مورد اين مهاجم 23ساله که در حال حاضر براي روبين‌کازان روسيه بازي مي‌کند، نوشته است: «سردار آزمون از زماني که در جام ملت‌هاي آسيا اولين بازي ملي‌اش را انجام داده، عملکرد فوق‌العاده‌اي از خود نشان داده است.» محسن اثيمي در اين باره افزود: «مردم بي‌صبرانه منتظر هستند تا ببينند که سردار آزمون در جام جهاني 2018 چه‌ کاري مي‌تواند براي تيم ملي انجام دهد.»
6 - سومين جام جهاني کارلوس کرش
کارلوس کرش پرتغالي که از سال 2011 هدايت تيم ملي ايران را به‌عهده دارد، پس از حضور در جام جهاني 2010 با پرتغال و جام جهاني 2014 با ايران، سومين حضورش در جام جهاني را تجربه خواهد کرد. مديرکل ورزش تسنيم در اين خصوص تأکيد کرد «هواداران فوتبالي به‌خوبي به اين موضوع واقف هستند که تيم ملي در هفت سال اخير با کارلوس کرش به‌لحاظ فني پيشرفت کرده است.»
محمد جماعت، سردبير گروه ورزشي سايت «مشرق» نيز يادآور شد: «کرش کليد موفقيت فوتبال ايران در سال‌هاي اخير بوده و اين به ‌لطف شخصيت و روحيه برتري‌جويي و البته کيفيت مربيگري و شيوه تمريناتش تحقق يافته است.» با اين حال در يک سال اخير انتقاداتي به کرش وارد شده است.
7 - ترس‌هايي در گروه B وجود دارد
ايراني‌ها واقع‌بين هستند. با وجود تيم‌هاي اسپانيا، پرتغال و مراکش در گروه B، ايران شانس چنداني براي رسيدن به مرحله يک‌هشتم نهايي جام جهاني 2018 ندارد. محمد جماعت در اين باره مي‌گويد: «ايران در گروه مرگ قرار دارد. تيم ملي کار دشواري خواهد داشت، اما اين مأموريتي غيرممکن هم نيست. »
بازي اول مقابل مراکش سرنوشت‌ساز خواهد بود، اثيمي در اين باره گفت: «شايد برخي تصور کنند که بازي با مراکش در مقايسه با تيم‌هاي اسپانيا و پرتغال که بخت اول صعود از گروه B هستند، آسان‌تر خواهد بود، اما حقيقت اين است که مراکش تيمي بزرگ و قابل ‌احترام است. هر تيمي که بازي اول را با پيروزي پشت‌سر بگذارد، در دو بازي بعدي اميدوار خواهد بود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار